فرماندار شهریار: شهریار مرکزیت شهرستان‌های غرب استان تهران را دارد
فرماندار شهریار: شهریار مرکزیت شهرستان‌های غرب استان تهران را دارد

شهریاریها : سعید ناجی عصر امروز در جریان بازدید عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی از بازار ایرانی اسلامی شهر جدید اندیشه، در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان شهریار یکی از پرجمعیت‌ترین شهرستان‌های استان تهران بوده و بعد از شهرستان تهران رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. وی با اشاره به […]

13940131000412_PhotoAشهریاریها : سعید ناجی عصر امروز در جریان بازدید عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی از بازار ایرانی اسلامی شهر جدید اندیشه، در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان شهریار یکی از پرجمعیت‌ترین شهرستان‌های استان تهران بوده و بعد از شهرستان تهران رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به پیشینه شهرستان شهریار بیان کرد: شهرستان فعلی شهریار باقی‌مانده از پنج شهرستان است، تا به حال چهار شهرستان از شهرستان شهریار جدا شده‌ و این شهرستان مرکزیت تمام آن شهرستان‌ها را دارد.

فرماندار شهریار با اشاره به مشترکات شهرستان‌های غرب استان تهران تصریح کرد: شهرستان‌های شهریار، ملارد، قدس، رباط کریم و بهارستان در حال حاضر نیز دارای پیوندهای تاریخی، اجتماعی، فرهنگی و … دارند.

وی به جایگاه ویژه شهرستان شهریار در استان تهران اشاره کرد و گفت: شهرستان شهریار با قدمت طولانی و برخورداری از سابقه فرهنگی و اجتماعی مطلوب، جایگاه خاصی در استان تهران دارد، مهمترین ویژگی این شهرستان که از گذشته مورد توجه بوده، کشاورزی و شناخته شدن این شهرستان از این حیث است.

ناجی با اشاره به توسعه شهری شهرستان شهریار اظهار کرد: به مرور زمان که جمعیت در شهرستان شهریار ساکن شدند، بارقه‌های از پیشرفت و توسعه شهری را در این شهرستان شاهد بودیم.

وی با اشاره به جایگاه خاص شهر جدید اندیشه در توسعه شهری بیان کرد: شهر جدید اندیشه مثال خاص و ویژه توسعه شهری شهرستان شهریار محسوب می‌شود و این شهر الگویی خاص از شهرسازی پیشرفته در استان تهران به ویژه شهرستان شهریار است.

فرماندار شهرستان شهریار با اشاره به لزوم الگو قرار دادن مدیریت شهری شهر جدید اندیشه تصریح کرد: شهرداری‌های دیگر شهرهای شهرستان شهریار نیز باید شهرداری شهر جدید اندیشه را به عنوان الگوی خود قرار دهند.

وی به شهر شهریار اشاره کرد و گفت: شهرداری شهریار به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر بین هفت شهر شهرستان شهریار دارای ویژگی‌های خاص خود است، این شهر جمعیتی بالغ بر 250 هزار نفر دارد و بزرگترین شهر این شهرستان است.

ناجی در پایان متذکر شد: شهر جدید اندیشه از لحاظ اصول شهرسازی و مدیریت شهری در بین شهرهای شهرستان شهریار پیشتاز است.