فرماندار شهریار؛ احقاق حقوق تمامی داوطلبان بر ما واجب است
فرماندار شهریار؛ احقاق حقوق تمامی داوطلبان بر ما واجب است
شهریار- طاهری فرماندار شهریار با اشاره به احتمال جابه‌جایی مختصر در نتایج نهایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر شهرستان شهریار ضمن تایید هیات نظارت شهرستان، گفت: هیات اجرایی به عنوان نهاد اجراکننده انتخابات تابع قانون بوده و احقاق حق تمامی داوطلبان بر ما امری واجب است.

به گزارش شهریاریها ، نشست مشترک تعدادی از کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر شهرستان شهریار با طاهری فرماندار شهریار، عسگری‌پور  دادستان شهرستان و منجیری معاون سیاسی انتظامی فرمانداری و تعدادی از عوامل اجرایی انتخابات برگزار شد.

در این جلسه که به منظور بیان و پیگیری برخی مسائل و مشکلات انتخابات شوراها برگزار شد، کاندیداها به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

نورالله طاهری فرماندار شهریار در این جلسه گفت: سیستمی به عنوان سامانه جامع به منظور رصد فرآیند انتخابات در سراسر کشور توسط وزارت کشور و ستاد انتخابات برقرار است و پس از اعلام نتایج اولیه طی ۲ روز شکایات داوطلبان توسط هیات اجرایی دریافت شد.

وی با اشاره به بازشماری تعدادی از صندوق‌های انتخابات شوراهای شهر با حضور اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت افزود: قریب به اکثر فرآیند برگزاری اجرایی انتخابات شوراها و اخذ آرا در شهرستان صحیح بوده و تعدادی خطاهای انسانی در حد انگشت‌شمار در برخی صندوق‌ها بررسی شد.

فرماندار شهریار با اشاره به اینکه ما در جایگاه اجرای انتخابات هستیم، بیان داشت: ممکن است در برخی شهرها نتیجه انتخابات به صورت مختصر و در حدود جابه‌جایی یک نفر از اعضای منتخب با اعضای علی‌البدل تغییر پیدا کند که انشالله طی روزهای آینده با تایید صحت برگزاری انتخابات توسط هیات نظارت شهرستان نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

طاهری با اشاره به اینکه ما تابع قانون هستیم، گفت: هیات محترم نظارت نهاد بالادستی و ناظر بوده و اگر مطابق قانون به ما دستور داده شود که تمامی صندوق‌های انتخابات شوراها را بازشماری کنیم، این کار را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: احقاق حق تمامی داوطلبان محترم بر ما واجب است و اگر هر گونه خطایی از سوی عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات رخ داده باشد، ما آن را پذیرفته و بررسی می‌کنیم کما اینکه این اتفاق تا به امروز نیز رخ داده است.

فرماندار شهریار خاطرنشان کرد: هر کدام از داوطلبان محترمی که به روند و نتیجه انتخابات شوراها معترض هستند، مطابق ماده ۵۹ قانون انتخابات شوراها می‌توانند ظرف ۲ روز پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات شوراها با ارائه مدارک و مستندات به هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران، شکایت خود را به منظور بررسی ابلاغ کنند.