فرسایش خاک و عدم استانداردسازی کانال عامل سقوط اتوبوس در بلوار جمهوری
فرسایش خاک و عدم استانداردسازی کانال عامل سقوط اتوبوس در بلوار جمهوری

شهریاریها :رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج، در بیان علت رخداد سقوط اتوبوس در بلوار جمهوری اسلامی گفت: عدم استانداردسازی مصالح به کار رفته در پوشش کانال و فرسایش خاک، عامل اصلی وقوع این رخداد بوده است. ز پایگاه خبری مدیریت شهری کرج سعید فیروزگاه این مطلب را عنوان کرد و اظهار داشت: حادثه […]

۱۶-۵-۷-۱۰۳۹۴۶۱۳۹۵-۰۲-۱۸-۷۹۴۵۶۲۸۴شهریاریها :رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج، در بیان علت رخداد سقوط اتوبوس در بلوار جمهوری اسلامی گفت: عدم استانداردسازی مصالح به کار رفته در پوشش کانال و فرسایش خاک، عامل اصلی وقوع این رخداد بوده است.

ز پایگاه خبری مدیریت شهری کرج سعید فیروزگاه این مطلب را عنوان کرد و اظهار داشت: حادثه در ابتدای لاین شمال به جنوب بلوار جمهوری به سمت میدان سپاه رخ داده و آسیبی به سرنشینان وارد نشده است.

وی، همچنین با اشاره به گزارش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج که فرسایش خاک را علت اصلی این ریزش عنوان کرده است، بیان داشت: فرسایش خاک در اثر مرور زمان امری طبیعی است و مشابه این حادثه در بسیاری از شهرها و کشورهای جهان رخ می دهد.

فیروزگاه، به ورود سریع نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی شهرداری کرج به محل حادثه با بهره گیری از چهار دستگاه خودرو و ۱۰ نیروی عملیاتی اشاره و اضافه کرد: طی اجرای حدود یک ساعت و ربع عملیات، سطح انتهایی خودرو که در چاله قرار گرفته بود، از آن خارج شد و هم اکنون با پر شدن چاله توسط نیروهای این دستگاه، محور بازگشایی و آماده تردد شده است.

این مسئول اذعان داشت: کانال فرو ریخته، یک کانال قدیمی آب بوده است که آب های سطحی مناطق زیادی از جمله اسلام آباد، جوادآباد و عظیمیه در آن نفوذ می کرده.

وی افزود: این کانال، در گذشته به صورت روباز بوده است که حدود ۹ سال پیش به حالت سرپوشیده درآمد و به نظر می رسد عدم بکارگیری مصالح مطلوب و استاندارد در آن زمان، مقدمه بروز چنین مشکلی را فراهم کرده است.

به گفته فیروزگاه، علاوه بر این یکی از مسائلی که سبب آسیب رساندن به زیرساخت های شهری از جمله کانال های هدایت آب می شود، ریختن زباله و پسماند در کانال ها و جوی ها است که باعث تراکم و تجمع آب در آنها شده و خسارات زیادی را به این سیستم وارد می کند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج در نهایت از شهروندان خواست با رعایت اصول زیست محیطی و اجتماعی، در پاک نگه داشتن شهر و عدم آسیب رساندن به سازه های شهری بخصوص زیرساخت هایی همچون کانال های انتقال آب کوشا باشند.