فردا نخستین قطار مترو از ولیعصر به آزادگان می‌رود
فردا نخستین قطار مترو از ولیعصر به آزادگان می‌رود

شهریاریها : فردا شنبه ۹ شهریور اولین قطار مترو از چهارراه ولیعصر (عج) با طی مسیر ۱۲ کیلومتر به اتوبان آزادگان در جنوب غربی تهران حرکت می کند. به گزارش شهریاریها به نقل از روابط عمومی و بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اتمام عملیات ساخت نیمه جنوبی خط 3 متروی […]

13911025000174_PhotoAشهریاریها : فردا شنبه ۹ شهریور اولین قطار مترو از چهارراه ولیعصر (عج) با طی مسیر ۱۲ کیلومتر به اتوبان آزادگان در جنوب غربی تهران حرکت می کند.

به گزارش شهریاریها به نقل از روابط عمومی و بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اتمام عملیات ساخت نیمه جنوبی خط 3 متروی تهران حدفاصل چهارراه ولیعصر (عج) تا اتوبان آزادگان (آیت الله سعیدی) به طول 12 کیلومتر ظهر فردا طی مراسمی اولین قطار به طور آزمایشی در این مسیر به حرکت در می آید.

پیش از این 7 کیلومتر از این خط حدفاصل چهارراه ولیعصر (عج) تا ایستگاه شهید بهشتی راه اندازی شده بود که با اتمام ساخت نیمه جنوبی و با تامین اعتبار، مابقی پروژه طولانی ترین خط متروی خاورمیانه به طول 37 کیلومتر که از ایستگاه شهید بهشتی تا ازگل ادامه خواهد داشت، کلید می خورد.

با راه اندازی نیمه جنوبی خط 3 متروی تهران، ساکنان محلات اسماعیل آباد، عبدل آباد، نعمت آباد، جوادیه، منیریه و دیگر ساکنان در این مسیر می توانند از زمان بهره برداری رسمی از شبکه ریلی (مترو) استفاده کنند. نیمه جنوبی خط 3 متروی تهران با 10 ایستگاه ساخته شده از پرترددترین نقاط تهران از جمله چهارراه ولیعصر (عج) و راه آهن عبور می کند. شایان ذکر است راه اندازی آزمایشی نیمه جنوبی خط 3 به منزله تست سرد تلقی شده و جابه جایی مسافر در این خط پس از انجام مراحل تست نهایی و رعایت تمام ایمنی های لازم انجام خواهد شد.