فدراسیون ها، هیئت ها و باشگاه های ورزشی بازار بزرگی برای تولیدکنندگان ورزشی هستند
فدراسیون ها، هیئت ها و باشگاه های ورزشی بازار بزرگی برای تولیدکنندگان ورزشی هستند
رئیس مرکز مشارکت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش وزارت ورزش و جوانان با بیان این که رشد ورزش و اقتصاد ورزش منوط بر احیای صنعت ورزش است، افزود: 52 فدراسیون و حدود 12 هزار هیئت ورزشی و 28 هزار باشگاه ورزشی در کشور داریم که همه آن ها مصرف کنندگان تولیدات ورزشی هستند و بازار بزرگی برای تولیدکنندگان ورزشی محسوب می شوند.

به گزارش شهریاریها ، اولین نشست تخصصی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در ورزش به همت مرکز مشارکت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش وزارت ورزش و جوانان و با حضور نمایندگان اصناف و تولیدکنندگان ورزشی برگزار شد.
علی دستباز در این نشست با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدا و رزمندگان اسلام را گرامی داشت و گفت: نسل جوان کشور با رهبری امام(ره) این جنگ را اداره و نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد و در حقیقت جنگ تحمیلی نمایشی از قدرت اسلام در برابر کفر بود.
وی عنوان نشست را مکمل و منطبق بر شعار سال دانست و افزود: در این نشست ها که حتما استمرار پیدا خواهد کرد قصد داریم با حضور اصناف و متولیان دولتی حوزه ورزش، مشکلات حوزه تولید را شناسایی و در جهت رفع آن ها گام های موثری برداریم که در این مسیر با بهره گیری از نظرات و تجارب طرفین، مصوبات مزاحم و تداخلات و موازی کاری ها که مانع حرکت چرخ تولیدات ورزشی می شوند را به امید خدا رفع خواهیم کرد.
دستباز با بیان این که رشد ورزش و اقتصاد ورزش منوط بر احیای صنعت ورزش است، افزود: 52 فدراسیون و حدود 12 هزار هیئت ورزشی و 28 هزار باشگاه ورزشی در کشور داریم که همه آن ها مصرف کنندگان تولیدات ورزشی هستند و بازار بزرگی برای تولیدکنندگان ورزشی محسوب می شوند و علی رغم همه این ظرفیت ها نقش تولید ناخالص داخلی ورزش از تولید ناخالص داخلی ما بسیار کم است که امیدوارم با استمرار این نشست ها موانع تولید هر چه زودتر رفع شوند.
او همچنین با تاکید بر اهمیت ورزش به ویژه در بخش توسعه اشتغال و ارتقای سلامت جامعه، به انتخاب وزیری از جنس ورزش اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دکتر سید حمید سجادی از بدنه ورزش است و اهمیت ورزش را می داند و امیدواریم با حضور ایشان شاهد اتفاقات خوبی در ورزش کشور باشیم.
در ادامه این نشست، نمایندگان صنوف مسائل و مشکلات خود در حوزه تولیدات ورزشی را مطرح کردند که توسط مسئولان مربوطه پاسخ و راه کارهای رفع مشکلات و رسیدگی به درخواست ها ارائه شد.
بهبود شرایط و امهال اقساط تسهیلات کرونایی، اجرای قانون معافیت از مالیات بر ارزش افزوده در ورزش، حضور نمایندگان باشگاه ها در ستاد مبارزه با کرونا در ورزش و کمیسیون ماده پنج، تغییر تعرفه های گمرکی در بخش واردات برخی کالاهای ورزشی از لوکس به کالای مورد نیاز، پرداخت تسهیلات مناسب برای خرید مواد اولیه تولیدات ورزشی، حمایت مناسب از تولیدکنندگان ورزشی، ترخیص به موقع مکمل های ورزشی از گمرک جهت جلوگیری از خطرات احتمالی برای ورزشکاران، حذف عوارض شهرداری از اماکن ورزشی و … از جمله مسائل مهمی بود که توسط حاضرین مطرح شد.
همچنین در این نشست سعیدی نماینده ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تهران پس از استماع مشکلات و مسائل صنوف، گفت: این ستاد به موجب ماده 61، 62 و 63 قانون در جهت حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران کشور و به دبیری وزارت صمت تشکیل شده که امیدواریم با کمک طرفین قدم های خوبی را در جهت رفع موانع تولید برداریم.
وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات مطرح شده مثل امهال اقساط وام های کرونایی، مباحث حقوقی برای حمایت از تولیدکنندگان و … توسط همکاران وزارت ورزش و جوانان پیگیری و انجام شده و در خصوص تسهیلات برای تولیدکنندگان هم قانون های خوبی در وزارت صمت و وزارت اقتصاد وجود دارد که می توان از آن ها بهره گرفت.
سعیدی در خصوص تعرفه های گمرکی نیز گفت: در خصوص تعرفه های گمرکی هر سال با اخذ پیشنهادات دستگاه های تخصصی که بخش خصوصی هم در آن دخیل است تعرفه ها تصویب می شوند که باید از این طریق اقدام شود اما برای تجهیزات و تهیه ملزومات و نیاز های تیم های ملی، می توان با مکاتباتی که انجام می شود به صورت موردی این ملزومات و تجهیزات را با تعرفه های پایین وارد کرد.
در این نشست، کلانتری معاون مرکز مشارکت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش وزارت ورزش و جوانان و کارشناسان این مرکز، سعیدی رئیس طرح ها و سرمایه گذاری وزارت صمت، امیراحمدی نائب رئیس خانه صنعت معدن و تجارت تهران، زکی زاده مدیرکل دفتر سیاست گذاری و توسعه ورزش بانوان، حق پرست رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی تهران، افشار مدیرعامل شرکت پروشات ورزشی افشار، صدقی رئیس انجمن صنفی کارفرمایی باشگاه داران ورزشی تهران، محمدلو رئیس انجمن صنعت ورزش، نماینده فدراسیون گلف و همچنین نمایندگان ادارات کل امور حقوقی و توسعه ورزش حرفه ای و امور باشگاه ها نیز حضور داشتند.