به گفته مدیر دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت، برای رسیدن به خودکفایی در بخش لاستیک‌ های سیمی سنگین 600 هزار حلقه کمبود تولید داریم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محسن صفدری، مدیر دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت اظهار کرد: در لاستیک‌ های سیمی سنگین نیاز کشور یک میلیون و 100 هزار حلقه […]

به گفته مدیر دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت، برای رسیدن به خودکفایی در بخش لاستیک‌ های سیمی سنگین 600 هزار حلقه کمبود تولید داریم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محسن صفدری، مدیر دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت اظهار کرد: در لاستیک‌ های سیمی سنگین نیاز کشور یک میلیون و 100 هزار حلقه است و برای خودکفایی 600 هزار حلقه کمبود تولید داریم.

وی ادامه داد: تولید داخل تایرهای سیمی سنگین به یکی از واحدهای تولید لاستیک با تولید 300 هزار تن محدود می‌شود. واحد دیگری هم با ظرفیت اسمی 300 هزار حلقه در سال احداث شده است. لاستیک و تایر اتوبوسی سیمی یا اصطلاحا رادیال جزو اولویت‌های سرمایه گذاری ماست.

مدیر دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت، درباره میزان تولید لاستیک در سال گذشته گفت: ما در کشور 11 واحد صنعتی تولید کننده تایر و تیوپ با ظرفیت اسمی تولید 450 هزار تن در سال داریم. این واحدها حدود 300 هزار تن تولید واقعی دارند و بر اساس مجوز‌های صادره از وزارت صمت 15 هزار اشتغال در این صنعت داریم.

وی ادامه داد: در کل منطقه‌ای که ایران در آن قرار گرفته حدود 27 واحد صنعتی تولید کننده تایر وجود دارد و این به معنای سهم 41 درصدی ایران در کارخانجات تولید تایر در منطقه است. در کل دنیا 510 تولید کننده لاستیک وجود دارد و این آمارها نشان می‌دهد کشور ما نقش زیادی در تولید لاستیک در دنیا دارند اما هنوز راه زیادی برای توسعه صنعت تایر داریم.

مدیر دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت تصریح کرد: در تولید لاستیک نخی یا به اصلاح بایاس که نسل قدیم لاستیک‌های باری و اتوبوسی محسوب می‌شود هیچ کمبودی نداریم‌. تکنولوزی ساخت این لاستیک‌ها قدیمی‌‌تر است که باعث می‌شود عمر کوتاه تر و استهلاک بیشتری داشته باشند. لاستیک بایاس به میزان کافی در کشور تولید می‌شود و حتی قابلیت صادرات آن در کشور وجود دارد.

وی گفت: اخیرا مصوبه‌ای را در ستاد تنطیم بازار گذراندیم که اجازه صادرات برخی اقلام لاستیک را به واحدهای تولیدی می دهند. صادرات با 10 تا 15 درصد تولیدات آغاز خواهد شد و در صورت کشش بازار ادامه پیدا خواهد کرد. امروز نیازی به سرمایه گذاری جدید در حوزه تولید لاستیک بایاس نداریم.

صفدری در پاسان خاطرنشان کرد: مجموع تولید لاستیک بایاس و رادیال ما در سال گذشته حدود 800 هزار حلقه بود. 164 هزار تن ظرفیت اسمی تولید لاستیک سواری کشور است که معادل 25 میلیون حلقه لاستیک سواری خواهد بود. سال گذشته رکورد جدیدی در تولید زده شد و در لاستیک سواری با در نظر گرفتن تعداد حلقه‌ها لاستیک 18 درصد و با در نظر گرفتن وزن تولید 21 درصد افزایش تولید داشته‌ایم. از 164 هزار تن ظرفیت اسمی موجود حدود 22 میلیون حلقه، یعنی 160 هزار تن لاستیک سواری تولید کردیم.

انتهای پیام |

قیمت لاستیک در بازار

تاثیر گرمای هوا بر لاستیک خودرو و راه کارهای کاهش استهلاک تایر در فصل تابستان

چرا بازار لاستیک گرفتار “چند نرخی” شده است؟

ظرفیت لازم برای تامین نیاز بازار لاستیک در داخل وجود دارد | نظام توزیع لاستیک معیوب است