علت متورم و پف کردن صورت چیست ؟
علت متورم و پف کردن صورت چیست ؟
علت پف کردن صورت من چیست؟ این احتمالا اولین سوالی است که بعد از دیدن خود در آینه می پرسید. ممکن است در ابتدا گمان کنید که چاق شده اید اما گاهی این مسئله، بسیار مهم و جدی تر از این است.

شهریاریها به نقل ا ز نت نوشت: علت پف کردن صورت من چیست؟ این احتمالا اولین سوالی است که بعد از دیدن خود در آینه می پرسید. ممکن است در ابتدا گمان کنید که چاق شده اید اما گاهی این مسئله، بسیار مهم و جدی تر از این است.

پف کردن صورت دلایل مختلفی می تواند داشته باشد به طور کلی وقتی میزان مایعی در بافت اعضا صورت بالا می رود، صورت پف کرده و متورم می شود.

این تورم می تواند تا ناحیه گردن گسترده شود. حتی مصرف بسیاری از مواد غذایی، لوازم آرایشی، داروها و یا عفونت های سینوزیت می توانند ر باشند. عفونت پوست نیز دلیل سلولیت می باشد که سبب تورم صورت می شود. یک علت پف کردن صورت عملکرد نادرست تیروئید است.

در صورتی که تیروئید نیز به درستی عمل نکند و هورمون کافی تولید نشود موجب تغییرات متابولیک شده و در نهایت تورم و پف کردگی در ناحیه صورت ایجاد می شود.
به چه چیزی آلرژی دارید ؟

حساسیت های فصلی یا حساسیت نسبت به هر گونه ماده ای می تواند علت پف کردن صورت شما باشد. اگر شما نسبت به گرده های گل یا حتی گردوخاک آلرژی داشته باشید ممکن است این آلرژی در صورت شما نمایان شود.

واکنش های آلرژیک مانند قرمز شدن پوست، خارش و حتی احساس درد نشانه های حساسیت نسبت به یک ماده می باشد. از نشانه های واضح حساسیت این است که مدام احساس کسالت و خستگی دارید. حساسیت نسبت به هر ماده ای می تواند رخ دهد مانند گرده گل ها، ماده غذایی که به تازگی مصرف کرده اید، شوینده های پوست و . . . در چنین مواقعی برای از بین بردن پف صورت می بایست ماده حساسیت زا را شناسایی کرده و از آن دوری کنید. به این ترتیب تورم صورت نیز کاهش پیدا می کند.

واکنش های دارویی خطرناک هستند

داروهایی مانند آسپرین و پنی سیلین می توانند حساسیت دارویی برای شما به وجود آورند. بعضی از داروها سبب تورم و علت پف کردن صورت شما هستند. سولا، گلوکوکورتیکوئیدها و بسیاری از داروهای دیگر از دسته داروهای حساسیت زا هستند. حساسیت های دارویی علاوه بر تورم صورت اثرات جانبی دیگر نیز دارند. که در صورت مشاهده هرگونه حساسیت دارویی می بایست فورا به پزشک مراجعه کرد.

بیشتر بخوانید: علل ورم پا که بسیار خطرناکند و باید به سرعت درمان شوند

سلولیت باعث تورم صورت می شود ؟

گاهی علت پف کردن صورت سلولیت یا عفونت های باکتریایی است. سلولیت یکی از عفونت های شایع پوستی است که معمولا به وسیله استافیلوکوک ها یا باکتری های استرپتوکوک ایجاد می شود. نیش برخی از حشرات، بعضی از زخم ها و مصرف دارو می تواند سلولیت ایجاد کند. در سلولیت، بافت پوست متورم و قرمز رنگ شده و به شدت متورم می شود. احساس گرما و کشیدگی پوست در حالت سلولیت وجود دارد. سلولیت می تواند بسیار خطرناک و حتی کشنده باشد. که می بایست به سرعت با تجویز دوز بالای آنتی بیوتیک درمان شود.

سینوس ها عفونت می کنند

اگر سینوس های شما عفونت کنند صورت و حتی گردن دچار تورم می شوند. ویروس هایی هستند که می توانند عفونت های سنگینی در ناحیه سینوس ها ایجاد کنند. حتی باکتری هایی نیز عامل این گونه عفونت ها می شوند. عفونت سینوس با علائمی مانند سردرد، گرفتگی بینی، درد صورت، تب و سرفه و گلو درد همراه است. بهترین درمان عفونت سینوس استراحت و استفاده از آنتی بیوتیک های مخصوص این بیماری است.

آبسه دندان یک علت پف کردن صورت است

آبسه دندان تا حد خفگی پیش می رود به همین دلیل است که اصلا نباید آن را شوخی گرفت. اگر دندانتان خراب است حتی یک ترک کوچک دارد یا حفره بسیار ریزی در آن ایجاد شده است فورا آن را به دندان پزشک نشان دهید و اجازه ندهید که به مرحله آبسه و دیگر مشکلات برسد. جوش های پورفیری در دهان که با درد همراه است هنگام جویدن غذا به سراغ شما می آید و غدد بزاقی موجود در گردن را نیز درگیر می کنند و در گذشت زمان سبب آبسه دندان و دیگر مشکلات می شود. همه این مشکلات می تواند در صورت شما تورم ایجاد کند.

هیپوتیروئید یک مشکل تیروئید

غده تیروئید از غدد بسیار مهم بدن است که عملکرد صحیح آن تعادل در هورمون ها را ایجاد می کند. این غده توابع بسیاری در بدن دارد. در صورتی که تیروئید یک شخص دچار مشکل کم کاری باشد تغییرات متابولیکی ایجاد می شود که یکی از نشانه های فیزیکی آن تورم صورت است. جهت مشخص شدن هیپوتیروئید می بایست آزمایش خون مورد بررسی قرار گیرد.