عرضه تخم مرغ فله‌ای ممنوع شد
عرضه تخم مرغ فله‌ای ممنوع شد
تهران- دبیرکل انجمن ملی طیور گفت: از ابتدای بهمن در تمام مراکز استان‌ها تخم مرغ به صورت بسته بندی عرضه می‌شود.

به گزارش شهریاریها به نقل از صدا و سیما، فرزاد طلاکش اظهار داشت: سند «برنامه ملی ارتقای کیفیت بهداشتی و تضمین سلامت تخم مرغ» در سال ۹۸ تصویب شد و مقرر شد تا از عرضه تخم مرغ غیر بسته بندی و خارج از یخچال جلوگیری شود.

وی گفت: بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی از ابتدای بهمن عرضه تخم مرغ فله‌ای ممنوع است و بر اساس قانون تخطی از آن تخلف بهداشتی تلقی و طبق مقررات برخورد می‌شود.

طلاکش افزود: تخم مرغ‌ها در سه رده، تخم مرغ ممتاز، تخم مرغ معمولی، تخم مرغ ۳۰ عددی طرح خانوار عرضه می‌شود.

دبیرکل انجمن ملی طیور با اشاره به اینکه در کشور ظرفیت بسته بندی تخم مرغ وجود دارد گفت: این طرح به صورت تدریجی، ابتدا از مراکز استان‌های اصلی کشور و بعد به صورت کلی در سطح کشور اجرایی می‌شود و فروشگاه‌ها موظف هستند تخم مرغ بسته بندی شده و در یخچال نگه داری کنند.

طلاکش با بیان اینکه در کشور کمتر از ۱۵ درصد تخم مرغ به صورت بسته بندی عرضه می‌شود، گفت: با توجه به اینکه تخم مرغ باید بهداشتی و در یخچال نگه داری شود سهم بسته بندی تخم مرغ در کشور پایین است. در استان تهران حدود ۲۵ درصد تخم مرغ‌ها به صورت شناسنامه دار و بسته بندی عرضه می‌شوند.

دبیرکل انجمن ملی طیور افزود: سال گذشته یک میلیون و ۵۰ هزار تن تخم مرغ صنعتی در کشور تولید شد که تولید امسال بیش از گذشته است.

طلاکش گفت: میزان مصرف تخم مرغ در کشور نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده بطوری که سرانه مصرف تخم مرغ در سال گذشته برای هر نفر ۲۰۶ عدد بود که امسال به ۲۲۰ عدد رسیده است.