عدم پذیرایی شهریار از مهمانان روز طبیعت
عدم پذیرایی شهریار از مهمانان روز طبیعت
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی فرمانداری شهریار گفت: طرح کنترل و انسداد مبادی ورودی و خروجی شهرستان شهریار و عدم پذیرایی از مهمانان و شهروندان غیربومی از روز ۱۱ فروردین برای گذراندن روز طبیعت اجرا می‌شود.

به گزارش شهریاریها ، رضا غلامی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شهریار امروز در نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا در محل فرمانداری، اظهار داشت: آمارها و فراز و نشیب‌های موجود در گزارشات مربوط به موارد مشکوک، مبتلایان و فوت کنندگان کرونا حاکی از آن است که هر زمان آحاد جامعه بیشتر نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کرده‌اند، این آمار کاهشی بوده است.

وی افزود: از محل اعتبارات ارزش افزوده مبلغ یک میلیارد و ششصد میلیون تومان در قالب ۲ تفاهم نامه با شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان نور شهریار نسبت به تجهیز مراکز درمانی اقدام شد و ۱۵ تخت آی‌سی‌یو و ۵۰ تخت جنرال بیمارستانی برای بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص خواهد یافت.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی فرمانداری شهریار بیان داشت: به منظور کمک به قطع زنجیره انتقال یک مرکز نقاتگاه بیماران با ۱۰۰ تخت در اردوگاه هلال احمر شهرستان تجهیز و ۵۰ تخت نیز در اردوگاه شهید منتظری به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

غلامی ادامه داد: طرح غربالگری شهروندان از روز گذشته با مشارکت نیروهای بسیجی و جهادی و نظارت شبکه بهداشت آغاز شده است و از تمامی مردم خواهشمندیم که شهروندان به تماس‌های سامانه ۴۰۳۰ و پایگاه‌های مقاومت بسیج پاسخگو و همکاری لازم را داشته باشند.

وی یادآور شد: مسدود کردن مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌های استان به فرمانداران محول شده و حسب ابلاغ صورت گرفته به شهرداران شهریار تمامی معابر فرعی ورودی به شهرها را مسدود کنند و از ۱۱ فرودین مبادی ورودی و خروجی اصلی و فرعی شهریار با حضور نیروی انتظامی کنترل و از ورود شهروندان غیربومی و شهرهای دیگر به منظور حضور در روز طبیعت ممانعت خواهد شد.

سرپرست معاونت سیاسی و انتظامی فرمانداری شهریار خاطرنشان کرد: تعطیلی پارک‌ها و بوستان‌ها در دستور کار قرار گرفته و از شهروندان شهریار نیز درخواست داریم میزبانی سایر شهروندان را در باغات و باغ‌ ویلاهای سطح شهرستان را نپذیرند و در طی این طرح از ورود غیرساکنان جلوگیری خواهد شد.

غلامی تصریح کرد: در حال حاضر به نسبت وضعیت بهتری در خصوص عدم فعالیت صنوف مختلف در سطح شهرستان داریم و حدود ۷۰ درصد از کسبه و شهروندان در این طرح‌ها همیاری کردند و باید با همکاری و هم‌افزایی همگانی این موضوع ارتقا یافته و کنترل بیماری با روند بهتری انجام پذیرد.