عالی‌ترین نشان فیلا به فرانس بکن باوئر اهدا شد
عالی‌ترین نشان فیلا به فرانس بکن باوئر اهدا شد

گروه ورزش شهریاریها به نقل از فدراسیون جهانی کشتی، افسانه فوتبال آلمان، فرانتس بکن باوئر که در روزهای حذف کشتی از المپیک با حمایت از این رشته در بقای این رشته برای خود سهمی ایفا کرده بود و در مبارزات انتخاباتی حفظ کشتی المپیک در کنار این رشته بود، در یک مراسم که به میزبانی فدراسیون‌های […]

IMG11070708گروه ورزش شهریاریها به نقل از فدراسیون جهانی کشتی، افسانه فوتبال آلمان، فرانتس بکن باوئر که در روزهای حذف کشتی از المپیک با حمایت از این رشته در بقای این رشته برای خود سهمی ایفا کرده بود و در مبارزات انتخاباتی حفظ کشتی المپیک در کنار این رشته بود، در یک مراسم که به میزبانی فدراسیون‌های کشتی آلمان و اتریشی در سالزبورگ، اتریش برگزار شد، مورد تقدیر قرار گرفت.

وی عالی‌ترین نشان فیلا، گردنبند طلایی، که معمولاً به سران دولت داده می‌شود را دریافت کرد.

در ماه مه، در یک زمان حیاتی برای ورزش کشتی که در تلاش برای کسب مجوز مجدد برای حضور در بازی‌های المپیک بود، بکن باوئر به مبارزات انتخاباتی این رشته کمک کرد. او با صدور بیانیه‌ای قویاً از این رشته حمایت کرد و با توماس باخ، عضو آلمانی IOC که بعدها به عنوان رئیس کمیته بین‌المللی المپیک انتخاب شد، در مراحل اولیه و حیاتی از نبرد برای نگه داشتن این ورزش در بازی‌های المپیک صحبت کرد.

این پشتیبانی به کشتی کمک کرد تا در راه رسیدن به هدف خود در بوئنوس آیرس آرژانتین، زمانی‌که جلسه کمیته بین‌المللی المپیک برای تصمیم‌گیری نهایی برگزار شد بقای خود را در بازی‌های المپیک ادامه دهد.

این جایزه توسط رودیکا یاکسی، عضو دفتر فیلا از ترکیه به بکن باوئر اهدا شد. نناد لالوویچ، رئیس فدراسیون جهانی کشتی که به دلیل عمل جراحی بازو در این جلسه حضور نداشت از طریق ویدئو به او تبریک گفت و درباه نقش بکن باوئر در حفظ کشتی صحبت کرد.

لالوویچ در این پیام گفت: “بکن باوئر قابل احترام‌ترین و محبوب‌ترین ورزشکار در کشور من (صربستان) است، اگر چه او در زمین فوتبال بسیاری از هموطنان من را با چشمانی اشک آلود به خانه فرستاده است. فرانس گفت که او میخواسته کشتی‌گیر شود، اما مربی‌اش به او پیشنهاد کرده به دلیل فیزیک جسمانی بسیار استخوانی و لاغر خود بهتر است ورزش دیگری را انتخاب کند. حالا هم جهان بسیار خوشحال است که فرانس این توصیه را گوش کرده است.”