نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید داخلی نه تنها می‌تواند نیاز کشور را تامین کند بلکه بخشی از تولید، نیز مازاد است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سیدجواد حسینی کیا نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نابسامانی بازار تایر خودروهای سواری، گفت: […]

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید داخلی نه تنها می‌تواند نیاز کشور را تامین کند بلکه بخشی از تولید، نیز مازاد است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سیدجواد حسینی کیا نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نابسامانی بازار تایر خودروهای سواری، گفت: نبود نظارت موجب نابسامانی بازار لاستیک خودروهای سواری شده است؛ در حال حاضر ظرفیت تولید داخلی نه تنها می‌تواند نیاز کشور را تامین کند بلکه بخشی از تولید، نیز مازاد است.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: واحدهای تولیدکننده لاستیک می‌توانند با افزایش شیفت‌های کاری، عرضه تایر به بازار را بیشتر کنند با تحقق این مهم قیمت‌های افسارگسیخته لاستیک تا حدودی ساماندهی می‌شود.

وی افزود: از آنجا که ظرفیت‌های تولید تایر با نیاز کشور متناسب است وجود التهاب و آشفتگی در این حوزه نشانه ناکارآمدی و معیوب بودن نظام توزیع است در حالیکه می‌توان با ثبت اطلاعات تولید و فروش توسط تولیدکنندگان در سامانه جامع تجارت زنجیره تأمین این کالا از ابتدای تولید تا رسیدن به دست مصرف‌کننده نهایی را ردیابی کرد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بازار دست دلالان است، تصریح کرد: سوداگران از نظارت کم رنگ در بازار سوءاستفاده کرده و در سایه این ضعف نظارتی و نبود سامانه توزیع سیستمی تمام تلاش خود را برای بی ثباتی بازار به کار می‌برند.

انتهای پیام \ منبع: خانه ملت

فرصت یک ماهه به رانندگان خودروهای سنگین برای تامین لاستیک

قیمت لاستیک در بازار

کامیون داران همچنان درگیر مشکل تامین لاستیک مورد نیاز

توانایی تولید تایر برخی از خودروهای شاسی بلند در کشور وجود دارد