طلسم شکست؛ علیاری اولین مدال فرنگی را گرفت
طلسم شکست؛ علیاری اولین مدال فرنگی را گرفت

شهریاریها : در حالی که تیم ملی کشتی فرنگی ایران تا روز آخر مسابقات جهانی در ۹ وزن حتی به یک مدال هم نرسیده بود، بالاخره امروز در وزن ۹۷ کیلوگرم این طلسم شکست. مهدی علیاری دیروز پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر یک سلیمان دمیرجی از ترکیه […]

شهریاریها : در حالی که تیم ملی کشتی فرنگی ایران تا روز آخر مسابقات جهانی در ۹ وزن حتی به یک مدال هم نرسیده بود، بالاخره امروز در وزن ۹۷ کیلوگرم این طلسم شکست.

مهدی علیاری دیروز پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر یک سلیمان دمیرجی از ترکیه را شکست داد. وی در دور سوم مقابل موسی اولویف دارنده مدال نقره جهان از روسیه با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد؛‌اما با توجه به پیروزی این کشتی گیر مقابل الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان و راه یابی به فینال، علیاری به گروه بازنده ها رفت.

وی امروز ابتدا در این گروه با نتیجه ۹ بر صفر بکسلطان محموداف از قرقیزستان را شکست داد و در کشتی دوم مقابل لویلیس پرز مورا از ونزوئلا با نتیجه ۸ بر صفر پیروز و راهی دیدار رده بندی شد.

علیاری امشب در دیدار رده بندی باید به مصاف آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از کشور ارمنستان می رفت؛ اما در اتفاقی عجیب این فرنگی کار ارمنستانی روی تشک حاضر نشد تا اولین و آخرین مدال ایران در مسابقات جهانی کشتی فرنگی به مهدی علیاری برسد.

این فرنگی کار ایرانی مدال برنز وزن ۹۷ کیلوگرم را بر گردن آویخت و ۱۵ امتیاز هم از نظر تیمی به ایران اضافه کرد.

پیش از این ۹ فرنگی کار دیگر در مراحل مختلف حذف شده بودند و بالاخره در روز آخر این طلسم شکسته شد.