طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در شهریار اجرا می‌شود
طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در شهریار اجرا می‌شود

علی ذبیحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان شهریار با اشاره به لزوم سنجش سلامت جسمانی دانش‌آموزان اظهار کرد: طرح سنجش و ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در 6 پایگاه شهرستان شهریار اجرا می‌شود. وی با اشاره به تعداد دانش‌آموز ارزیابی شده در سال قبل تصریح کرد: 9 هزار […]

13930230000254_PhotoA

علی ذبیحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان شهریار با اشاره به لزوم سنجش سلامت جسمانی دانش‌آموزان اظهار کرد: طرح سنجش و ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در 6 پایگاه شهرستان شهریار اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تعداد دانش‌آموز ارزیابی شده در سال قبل تصریح کرد: 9 هزار و 100 نفر دانش‌آموز در سال تحصیلی 93- 94 ارزیابی شدند و با توجه به مهاجرپذیر بودن شهرستان شهریار پیش‌بینی می‌شود که در سال تحصیلی جدید 11 هزار نفر دانش‌آموز ارزیابی شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار با اشاره به موارد مورد سنجش خاطرنشان کرد: در این طرح نوآموزان در زمینه‌های بینایی‌سنجی و دید رنگ، گفتاری، شنوایی، آمادگی تحصیلی، پوست و مو، اختلالات جسمی ـ حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی، مشکلات دهان و دندان، اختلال طیف اتیسم مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و پس از پایان این ارزیابی‌ها در پایگاه‌های سنجش در صورت وجود مشکل برای انجام معاینات پزشکی به مراکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود مراجعه خواهند کرد.

وی در پایان با اشاره به تأثیرگذاری طرح سنجش و ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در سلامت دانش‌آموزان متذکر شد: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان شهرستان شهریار از 20 خرداد ماه جاری آغاز می‌شود.