طرح ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز محور چیتگر در دستور کار است
طرح ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز محور چیتگر در دستور کار است

شهریاریها : رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌های شهریار و قدس گفت: طرح ایمن‌سازی نقطه حادثه‌خیز میدان معادن محور چیتگر با اعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد. فرشاد مهرزاد رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌های شهریار و قدس، اظهار داشت: راه‌هایی که از درون حوزه‌هایی مانند شهر و روستا […]

شهریاریها : رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌های شهریار و قدس گفت: طرح ایمن‌سازی نقطه حادثه‌خیز میدان معادن محور چیتگر با اعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد.

فرشاد مهرزاد رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌های شهریار و قدس، اظهار داشت: راه‌هایی که از درون حوزه‌هایی مانند شهر و روستا می‌گذرند و اگر داخل بافت نیز باشند لازم است تا استانداردهای اداره راهداری را رعایت کنند و الحاق به بافت روستایی دلیلی مبنی بر عدم رعایت استانداردهای اداره راهداری نخواهد بود.

وی با اشاره به پروژه احداث دوربرگردان منطقه هفت‌جوی قدس افزود: دوربرگردان منطقه هفت جوی در سال ۹۷ براساس ضوابط و مقررات راهداری تعبیه و احداث نشده بود و بر اساس گزارش پلیس‌راه محدوده دوربرگردان جدید‌الاحداث هفت جوی در ایام ابتدایی سال ۹۸ به‌عنوان نقطه پر تصادف منطقه غرب استان تهران شناخته شد.

رئیس اداره راهداری شهریار و قدس بیان کرد: در مرحله اول تعبیه این دوربرگردان تائیدیه اداره راه و پلیس‌راه وجود نداشت و افتتاح اولیه بر اساس تائیدیه نبود و طرح‌های بین‌راهی باید تائیدیه اداره کل راهداری و نقشه ایمنی پروژه را داشته باشد.

مهرزاد گفت: با توجه به نظر مسؤولان و دادستان شهرستان قدس، در حال حاضر پیاده‌سازی نقشه ایمن‌سازی اداره راهداری در پروژه دوربرگردان هفت جوی در حال انجام است.

وی با اشاره به اقدامات در حال انجام ادامه داد: محور چیتگر از تقاطع سپاه تا پل شرکت کفش ملی، محور کرج تا هفت جوی و مرز استان البرز و میدان نماز تا سه‌راه اندیشه محورهای اصلی زیر نظر اداره راهداری شهریار و قدس است و ۹۰ کیلومتر نیز راه روستایی در این منطقه وجود دارد که با توجه به تشکیل معاونت راه‌های روستایی در اداره راهداری به‌طور ویژه در مبحث ایمن‌سازی راه‌ها اقدام خواهد شد.

رئیس اداره راهداری شهریار و قدس عنوان کرد: طرح ایمن‌سازی نقطه حادثه‌خیز میدان معادن محور چیتگر با اعتباری بالغ‌بر ۱ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد که پلان پروژه مورد تصویب کمیسیون ایمنی راه‌ها قرارگرفته و در انتظار تأمین اعتبار پروژه هستیم.

مهرزاد گفت: روکش آسفالت محور چیتگر و محور تهران-شهریار(دپو)، روشنایی محور کرج از محل اعتبارات ارزش‌افزوده شهرستان شهریار، خط‌کشی و تأمین علائم راه‌های اصلی و فرعی و توزیع لاستیک یارانه‌ای برای ماشین‌های سنگین دارای کارت هوشمند اعم از کامیون و اتوبوس بر اساس پیمایش از دیگر اقدامات سال ۹۸ است.

وی ادامه داد: برگزاری طرح‌های ارتقاء راکبین موتورسکیلت و عابرین پیاده در دستور کار است و بخش عمده‌ای از تصادفات در شهریار و قدس بابت موتورسیکلت‌ها است و جامعه هدف این دوره آموزش موتورسیکلت‌سواران و توزیع کلاه ایمنی است تا به استفاده از کلاه ایمنی ترغیب شوند و طی فراخوانی این طرح در شهریار همانند قدس اجرایی خواهد شد.

رئیس اداره راهداری شهرستان‌های شهریار و قدس با اشاره به طرح کنترل اضافه تناژ ماشین‌های سنگین بیان کرد: طرح کنترل توزیع اضافه تناژ ماشین‌آلات سنگین با همکاری پلیس‌راه در دستور کار خواهد بود و عمده خسارات وارده به آسفالت، خط‌کشی و زیرساخت‌های محورها و کاهش بازدهی به دلیل تردد ماشین‌های سنگین مخصوص خودروهای معادن است و با اضافه تناژ بار آسیب بیشتری به محورها وارد می‌شود.

مهرزاد در پایان خاطرنشان کرد: اعم فعالیت‌های اداره راهداری مستمر است و در طول سال انجام می‌شود و کمبود اعتبارات نیز از مشکلات اساسی اداره راهداری است و با توجه به اینکه محورهای ما از درون شهرها عبور می‌کند، مقررات اداره راهداری نادیده گرفته می‌شود و در این خصوص تعامل مسؤولان شهرها و روستاها طلبیده می‌شود.