صفادشت در مسیر پیشرفت و توسعه
صفادشت در مسیر پیشرفت و توسعه
شهریاریها - شهردار صفادشت با اشاره به اینکه روند پیشرفت طرح های عمرانی و نحوه اجرای آن از اهداف بازدیدهای میدانی است، گفت: سرعت بخشیدن به پروژه های عمرانی در اولویت کاری مدیریت شهری صفادشت قرار دارد.

به گزارش شهریاریها ،شهردار صفادشت در ارتباط تلفنی با برنامه پل مدیریت رادیو تهران به تشریح  طرح های شاخص به بهره برداری رسیده در دهه مبارکه فجر پرداخت و افزود : با هدف سهولت دسترسی مردم به دستگاه های اجرایی و خدمات دولتی و ارتقاء سطح حقوق شهروندی  با افتتاح و بهره برداری  از مجتمع اداری شهید سلیمانی با 8 طبقه اداری و خدماتی نقش بسزایی در استقرار دستگاه های خدمات رسان در بخش صفادشت ایفا کرده است.

کریمی بااهمیت احداث شبکه فاضلاب شهر و شهرک صنعتی و نقش آن در بهداشت و سلامت شهروندان  افزود: یکی دیگر از شاخص‌ترین طرح‌های کلنگ‌زنی شده در ایام‌الله دهه مبارک فجر احداث تصفیه‌خانه و شبکه هدایت و جمع‌آوری فاضلاب با حضور استاندار تهران بود که خشکسالی‌های اخیر، بر لزوم اجرای این طرح جهت بهره‌گیری از  ظرفیت پساب در حفظ و توسعه فضای سبز را دوچندان کرده است.

شهردار صفادشت با بیان جزئیات اجرای طرح فاضلاب صفادشت افزود: با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) تفاهم‌نامه همکاری برای اجرای طرح فاضلاب در شهر و شهرک صنعتی صفادشت به ارزش   10 هزار میلیارد ریال منعقد شده است که این عملیات شامل اجرای 100  کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب و احداث یک واحد تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت 4500 مترمکعب در شبانه‌روز می‌باشد .

وی با بیان اینکه شبکه جمع‌آوری فاضلاب با استفاده از لوله‌های پلی‌اتیلن با قطر 250  میلی‌متر اجرا خواهد شد افزود : هم زمان با اجرای شبکه فاضلاب، 7850 فقره انشعاب خانگی با استفاده از لوله‌های پلی‌اتیلن با قطر 200 میلی‌متر در شهر و شهرک صنعتی   نصب می‌شود.

شهردار صفادشت با اشاره اینکه صفادشت با کمبود فضای آموزشی روبروست افزود: به‌منظور گسترش عدالت آموزشی در شهرک امید و شهر صفادشت نهضت مدرسه‌سازی با کمک خیرین با کلنگ‌زنی 6 مدرسه در شهر و 2 مدرسه در روستاهای حریم  آغاز شده و این رسالت که طبق قانون و بر اساس بند 3 ماده 13 قانون تشکیل شوراهای آموزش‌وپرورش، شهرداری‌ها باید تا 5 درصد عوارض صدور پروانه ساختمانی، خود را به آموزش‌وپرورش در امر مدرسه‌سازی محول کرده است را به جد دنبال خواهیم کرد.

شهردار صفادشت در جواب سؤال خبرنگار شبکه رادیویی تهران مبنی بر  برنامه‌های مدیریت شهری در راستای تحقق درآمدهای پایدار شهری گفت: ما در سال‌های گذشته با کمک شورای اسلامی شهر طرح  احداث مجتمع‌های اداری و تجاری، ساخت گلخانه‌های هیدروفونیک، تالار پذیرایی و چندین طرح درآمد پایدار دیگر را در برنامه کاری خود دادیم که در سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

شهردار صفادشت در پاسخ به پیام‌ یکی از شهروندان صفادشت مبنی بر ساخت‌وساز غیرمجاز و ویلاسازی و تغییر کاربری در حریم روستاها گفت: نقص قوانین و اختلاف در برداشت از قانون  حفظ کاربری اراضی و باغ‌ها مصوب 1374 و  ارزش‌افزوده ی ایجاد شده برای زمین‌های کشاورزی از مهم‌ترین مشکلات امروز تغییر کاربری باغات بوده و همچنین اقتصادی نبودن کشاورزی و معیشتی بودن آن به دلیل نبود آب و گران‌بودن زمین‌های با کاربری کشاورزی بر مشکلات این حوزه افزوده است.

کریمی با تأکید بر هم‌افزایی بین دستگاه‌های متولی صیانت از اراضی کشاورزی افزود: شهرداری صفادشت در راستای وظایف ذاتی خود با ساخت‌وساز غیرمجاز و حفاظت از اراضی کشاورزی به مقابله پرداخته و عزم جدی در این خصوص دارد و نیازمند ایجاد سازوکارهای قانونی پیشگیری و مقابله با تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغ‌ها و ضرورت ایجاد همگرایی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های متولی نیز خواهد بود.