صدور کیفرخواست ۴۸ جلدی پرونده فساد شهرداری شهریار
صدور کیفرخواست ۴۸ جلدی پرونده فساد شهرداری شهریار
حمید عسگری‌پور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار با اشاره به اینکه قطار مبارزه با فساد و رانت در شهریار هیچ‌گاه متوقف نخواهد شد، تصریح کرد: کیفرخواست پرونده بزرگ فساد شهرداری شهریار ماه گذشته در ۴۸ جلد و ده‌ها هزار اوراق صادر و به تهران ارسال شد.

به گزارش شهریاریها ، حمید عسگری‌پور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهریار در مصلی شهر شهریار ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی اظهار کرد: یکی از وظایف مهم قوه قضاییه رسیدگی و صدور حکم در خصوص تظلمات و شکایات مردمی و در نهایت تحقق بخشی عدل و عدالت است و در راستای این مهم در سال ۹۹ در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار، ۶۲ هزار پرونده منجر به صدور رأی و مختومه شد.

وی با اشاره به پیگیری دادستانی شهریار در راستای احقاق حقوق عامه، افزود: در حوزه محیط زیست، بهداشت عمومی، سلامت و مبارزه با فساد، اقدامات موثری شکل گرفت‌ که یکی از آن‌ها اجرای طرح شناسایی نقاط حادثه‌خیز شهرستان و الزام شهرداری‌ها و راهداری به رفع آن بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهریار با اشاره به آزادسازی بستر رودخانه‌ها در راستای احقاق حقوق عامه بیان داشت: دادستانی شهریار با ورود جدی در مقابله با سودجویی برخی افراد و دلالان، تمامی مستحدثات آن‌ها را قلع و قمع کرد و اولین بار در تاریخ شهریار رودخانه‌ها دارای سند تک‌برگ رسمی هستند.

عسگری‌پور با اشاره به پیگیری رفع مشکل و ساماندهی حوضچه آب منطقه امیریه شهریار گفت: در حوزه مقابله با تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات، ضمن تخریب و آزادسازی این بناها، بسیاری از دلالان و سودجویان به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به اخذ مجوز کسب برای ۵۰۰۰ واحد صنفی فاقد مجوز با پیگیری دادستانی ادامه داد: در پایان سال گذشته ۱۱۰۰ نفر از معتادان متجاهر در سطح شهرستان ساماندهی شدند که امروز بسیاری از آن‌ها ضمن درمان بر سر شغل هستند.

دادستان شهریار با اشاره به برنامه دادستانی شهریار برای اجرای کامل سند تحول قضایی اضافه کرد: در ماه‌های آینده مجدداً طرح ساماندهی معتادان متجاهر با فراهم‌سازی مقدمات توسط شهرداری‌ها و دومین طرح سیاست کیفری سختگیرانه نسبت به جرائم خشن با توجه به خط قرمز امنیت جامعه، اجرا خواهد شد.

عسگری‌پور ضمن هشدار به مخلان نظم عمومی با سلاح‌های سرد و گرم برای چشیدن طعم برخورد سخت دستگاه قضایی گفت: بسیاری از اراذل و اوباش شهرستان شهریار امروز به موجب احکام صادره یا در تبعید به سر برده یا تبعید خواهند شد.

وی با اشاره به اولویت مبارزه با فساد اقتصادی، مالی و رانت‌خواری، عنوان کرد: افرادی که به بیت‌المال دست درازی می‌کنند یقین داشته باشند که به سراغ آن‌ها خواهیم رفت و تصور نشود که اگر طی ۱۰ سال گذشته فردی دارای مسؤولیت به اموال عمومی و بیت‌المال دست درازی داشته، مصون از تعقیب و مجازات خواهند بود.

دادستان شهریار با اشاره به آغاز به کار مبارزه با مفسدان تاکید کرد: مفسدان اقتصادی، مجرمان یقه سفید و رانت‌خواران و عوامل آن‌ها تصور باطل نکنند که با تهمت، افترا و شایعه‌پراکنی دادستانی را از مسیر مبارزه با فساد دور می‌کنند و یکی از نتایج مبارزه با فساد بلندشدن داد مفسدان است.

عسگری‌پور با اشاره به اینکه قطار مبارزه با فساد و رانت در شهریار هیچ‌گاه متوقف نخواهد شد، تصریح کرد: کیفرخواست پرونده بزرگ فساد شهرداری شهریار ماه گذشته در ۴۸ جلد و ده‌ها هزار اوراق صادر و به تهران ارسال شد.

وی با اشاره به وجود ۳۷ نفر متهم با ۱۹ عنوان اتهامی در این پرونده خاطر نشان کرد: دو ماه گذشته در حوزه صباشهر نیز ۲ عضو شورا بازداشت شده و پس از آن نیز شهردار، معاون عمرانی و مسؤول امور قراردادها در بازداشت هستند که نشان از آن است که دستگاه قضایی هیچگونه اغماضی در مبارزه با فساد ندارد.