صالحی: 330 هکتار آبیاری تحت فشار در شهریار
صالحی: 330 هکتار آبیاری تحت فشار در شهریار

شهریاریها : رئیس اداره جهاد کشاورزی شهریار از اجرای 330 هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی این شهرستان طی دو سال اخیر خبر داد و گفت: 29 دامداری شهریار در طرح خودکفایی گوشت قرمز شرکت کرده اند. به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صالحی عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه های کشاورزی این شهرستان که […]

JAHAD_7467شهریاریها : رئیس اداره جهاد کشاورزی شهریار از اجرای 330 هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی این شهرستان طی دو سال اخیر خبر داد و گفت: 29 دامداری شهریار در طرح خودکفایی گوشت قرمز شرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صالحی عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه های کشاورزی این شهرستان که با حضور رئیس جهاد کشاورزی استان تهران، فرماندار و… برگزار شد، اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف و سیاستهای سازمان جهاد کشاورزی جهت اجرای آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی، شهرستان شهریار نیز اقدامات مطلوبی در این زمینه انجام داده است.

اجرای 330 هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی شهریار

این مسئول عنوان کرد: طی سالهای 90 و 91، آبیاری تحت فشار در 330 هکتار از اراضی کشاورزی شهریار با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال اجرا شده است که از این مبلغ، میزان 8 میلیارد ریال از سوی دولت و به صورت کمکهای لاعوض تخصیص یافته است.

وی در تشریح جزئیات طرح های افتتاح شده امروز، گفت: ایجاد تاسیسات آبیاری تحت فشار در یکی از مجتمعهای تولیدی صنعتی شهرستان یکی از این پروژه ها بود که با اعتبار 400 میلیون ریال انجام شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شهریار افزود: از کل مبلغ اعتبار این پروژه، 175 میلیون ریال به صورت بلاعوض از سوی دولت و مابقی نیز از طریق تهسیلات بانک کشاورزی تامین شده است.

صالحی یادآور شد: همچنین، اجرای طرح مذکور ایجاد هفت فرصت شغلی را به دنبال داشته است.

طرح خودکفایی گوشت قرمز گامی جهت استفاده حداکثری از ظرفیت دامداریها

این مسئول بیان کرد: طرح خودکفایی تولید گوشت قرمز، یکی از طرح های راهبردی است که هم اکنون به منظور افزایش تولیدات دامی و گوشت قرمز در مرحله اجرا قرار دارد.

وی متذکر شد: در این زمینه دامداریهای شهریار نیز از تسهیلاتی بهره مند شده اند که به عنوان نمونه یکی از این دامداریها امروز مورد افتتاح قرار گرفت، دامداری مذکور با استفاده از تسهیلات از حالت نیمه فعال به حالت فعال درآمد و در چرخه تولید قرار گرفت.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهریار اظهار داشت: این دامداری با اخذ اعتبار 12 میلیارد ریالی موظف شد در مهلت مقرر تعداد 800 راس دام را بپروراند که در حال حاضر تعداد 500 راس از این دامها خریداری شده است و مابقی نیز تا پایان مهلت مذکور تامین خواهد شد.

رفع مشکل کمبود نقدینگی با اجرای طرح خودکفایی تولید گوشت قرمز

وی گفت: بزرگترین مشکل دربخش امور دام، نبود و کمبود نقدینگی بود که با اجرای طرح حمایت از دامداریها و ارائه اعتبارات و تسهیلات بانکی مطلوب با کارمزد هفت درصد، این مشکل رفع شده است.

این مسئول عنوان کرد: هم اکنون در شهرستان شهریار 29 پرونده درخواست وام به بانک کشاورزی ارجاع داده شده است که از این تعداد، 10 پرونده موفق به اخذ وام و تهیه دام شده اند و در حال حاضر نیز این دامها در چرخه تولید قرار گرفته اند.

لازم بذکر است که در حاشیه این مراسم، با توجه به اقدامات حمایتی مسئولان استانی و فرماندار و ظرفیت و توان دامداری مذکور، بستر ارائه تسهیلات مضاعف جهت افزایش تعداد دام این دامداری به دو هزار راس فراهم شد و فرماندار دستورات لازم در این زمینه را صادر کرد.