شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل آمریکا در گام نخست
شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل آمریکا در گام نخست

گروه ورزش شهریاریها : نخستین مسابقه تیم ملی والیبال ایران درلیگ جهانی سال 2015 صبح امروز در سالن یو اس سی گی لن شهر لس آنجلس آمریکا برگزار شد. ملی پوشان والیبال ایران در حالی این مسابقه را آٰغازکردند که ۹۵ درصد تماشاگران حاضر در سالن را ایرانیان مقیم لس آنجلس و آمریکا تشکیل داده […]

01030086

گروه ورزش شهریاریها : نخستین مسابقه تیم ملی والیبال ایران درلیگ جهانی سال 2015 صبح امروز در سالن یو اس سی گی لن شهر لس آنجلس آمریکا برگزار شد.

ملی پوشان والیبال ایران در حالی این مسابقه را آٰغازکردند که ۹۵ درصد تماشاگران حاضر در سالن را ایرانیان مقیم لس آنجلس و آمریکا تشکیل داده بودند.

تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه سه بر یک مغلوب آمریکا شد. ملی پوشان کشورمان در ست های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۳ برابر آمریکا مغلوب شدند اما در ست سوم ۲۵ بر ۲۳ این تیم را از پیش رو برداشتند.

اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان در این دیدار از ترکیب سعید معروف، عادل غلامی، محمد موسوی، عبدالرضا علیزاده، شهرام محمودی، فرهاد قائمی و مجتبی میرزاجانپور در ترکیب ابتدای مسابقه استفاده کرد.

جان اسپراو سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا نیز از اندرسون، راسل، ساندر، کریستیانسون، هولت، اسمیت و اریک شوجی به عنوان ترکیب آغاز کننده در این مسابقه استفاده کرد.

تیم ملی والیبال ایران این مسابقه را با سرویس سعید معروف آٰغاز کرد و امتیاز نخست نیز به آمریکایی ها رسید. همانگونه که انتظار می رفت ملی پوشان آمریکا این مسابقه را با سرویس های قدرتمند ادامه دادند و دریافت نخست ایران را بامشکل جدی روبرو کردند به گونه ای که توپ ها به خوبی به پاسور تیم نمی رسید.

در ست نخست دو وقت استراحت فنی به تیم آمریکا رسید و ملی پوشان ایران این ست را با امتیاز ۲۵ بر ۱۹ به حریف خود واگذار کردند.

در ابتدای ست دوم ابتکار عمل دست ایران بود و برای اولین بار از آمریکا در این مسابقه پیش افتاد، اما وقت استراحت فنی اول ۸ بر ۶ و وقت استراحت فنی دوم ۱۶ بر ۱۳ به آمریکا رسید. در این ست فرهاد ظریف، میلاد عبادی پور و امیر غفور نیز به میدان آمدند، اما در نهایت تیم ایران به دلیل اشتباهات بازیکنان ۲۵ بر ۲۲ نتیجه را واگذار کرد.

در دو ست اول و دوم تیم آمریکا ۳۰ امتیاز از حمله به دست آورد و ایران ۲۲ امتیاز در این زمینه گرفت.

در ست سوم تیم ایران امتیاز نخست را به دست آورد و وقت استراحت فنی اول را نیز ۸ بر ۴ به سود خود به پایان رساند. اختلاف دو تیم به شش امتیاز هم رسید اما وقتی نتیجه ۱۳ بر ۱۰ به سود ایران شد، کواچ وقت استراحت درخواست کرد تا از کاهش اختلاف جلوگیری کند. اما این کار هم چاره ساز نشد و دو تیم در امتیاز ۱۳ برابر شدند و استراحت فنی دوم ۱۶ بر ۱۵ به آمریکا رسید. در این ست محمد جواد معنوی نژاد هم به میدان آمد.

تیم ملی والیبال ایران در امتیازات پایانی این ست تلاش زیادی برای کسب نتیجه کرد و با پاس های سرعتی معروف نیز به هدف خود نزدیک شد. در امتیاز ۲۴ بر ۲۱ تیم آمریکا درخواست ویدیو چک کرد و امتیاز را تبدیل به ۲۳ بر ۲۲ کرد. تیم ایران در نهایت این ست را ۲۵ بر ۲۳ به سود خود خاتمه داد تا اولین ست لیگ جهانی امسال را برده باشد. سعید معروف چند جا خالی خوب انداخت و تبدیل به امتیاز برای ایران کرد.

در ست چهارم سه امتیاز نخست به تیم ایران رسید، اما در امتیاز پنج و شش دو تیم برابر شدند. وقت استراحت اول ۸ بر ۷ به ایران رسید اما وقت استراحت دوم ۱۶ بر ۱۳ به سود آمریکا شد. مهدی مهدوی نیز در ست چهارم به میدان آمد.

تیم ملی والیبال ایران به رغم ارائه یک بازی خود در دیدار، ست چهارم را نیز ۲۵ بر ۲۳ به حریف واگذار کرد تا در نهایت سه بر یک مغلوب قهرمان لیگ جهانی سال ۲۰۱۴ و پنجمین تیم جهان در رده بندی این رشته ورزشی شده باشد.

قضاوت این مسابقه را جاسم پرز از پورتوریکو به عنوان داور اول و فابریزیو پاسکوالی از ایتالیا به عنوان داور دوم بر عهده داشتند که با لباس های جدید داوران که فدراسیون جهانی برای این رقابت ها درنظر گرفته است، حضور داشتند.

دومین مسابقه تیم های ایران و آمریکا ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد فردا (دوشنبه) برگزار خواهد شد.