شهریار در عاشورای پسر فاطمه(س) خون گریست
شهریار در عاشورای پسر فاطمه(س) خون گریست

شهریاریها : بار دیگر روز عاشورای حسینی از راه رسید و دوستداران و دلدادگان اباعبدالله الحسین(ع) برای اقامه باشکوه‌ عزای پسر فاطمه(س) سنگ تمام گذاشته و خون گریستند. شهرستان شهریار که این روزها در ماتم حسین فاطمه(س) یکپارچه سیاهپوش است، در عاشورای سید و سالار شهیدان علاوه بر عزاداری و سوگواری و اطعام و پخش […]

محرم شهریارشهریاریها : بار دیگر روز عاشورای حسینی از راه رسید و دوستداران و دلدادگان اباعبدالله الحسین(ع) برای اقامه باشکوه‌ عزای پسر فاطمه(س) سنگ تمام گذاشته و خون گریستند.

شهرستان شهریار که این روزها در ماتم حسین فاطمه(س) یکپارچه سیاهپوش است، در عاشورای سید و سالار شهیدان علاوه بر عزاداری و سوگواری و اطعام و پخش نذری، یاد و خاطره «إنّی اُحبّ الصلوه» حضرت اباعبدالله را گرامی داشت و نماز باشکوه ظهر عاشورا را در مقابل امامزاده اسماعیل (ع) به جماعت برپا کرد.

هیئات مذهبی و مردم عزادار ظهر امروز شور و شعور حسینی را در هم آمیختند و به پیروی از امام و مقتدای خویش، فریضه الهی نماز را به جا آوردند و پس از آن دوباره به عزاداری پرداختند.

اهمیت نماز ظهر عاشورا به این علت است که سیدالشهدا(ع) با وجود حضور در میدان جنگ و تیراندازی لشکر عمر سعد، اقدام به برپایی نماز جماعت کرد تا نشان دهد، جز برای احیای دین خدا و برپایی سنت‌های جدش قیام نکرده است.

مردم خداجوی شهریار با نوای «یا حسین(ع)» دیگر مسمانان جهان، با سیاه‌پوشی سطح شهرها و شرکت در محافل عزاداری، لباس عزا بر تن کرده و همچنان ۱۳۷۶ سال پس از مصیبت بزرگ دشت نینوا، ناله سر می‌دهند.

عزاداران که دیشب را با نوای «امشبی را شه دین در حرمش مهمان است / مکن ای صبح طلوع» سر کردند، از نخستین ساعات امروز( دهم محرم‌الحرام سال ۱۴۳۷ هجری قمری) با حضور در خیابان ولیعصر (عج)، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا، بار دیگر با امام حسین(ع) و یاران باوفای حضرت عهد و پیمان بستند.