شهرک صنعتی شهریار 80 هزار شغل ایجاد می‌کند
شهرک صنعتی شهریار 80 هزار شغل ایجاد می‌کند

حسین گروسی بعد از ظهر امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه‌ شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد برگزار شد، با خیرمقدم به خبرنگاران حاضر در این جلسه اظهار کرد: سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به غرب استان تهران بسیار مؤثر و پربار بود و مصوبات خوبی به تصویب رسید. وی بیان کرد: […]

حسین گروسی بعد از ظهر امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه‌ شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد برگزار شد، با خیرمقدم به خبرنگاران حاضر در این جلسه اظهار کرد: سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به غرب استان تهران بسیار مؤثر و پربار بود و مصوبات خوبی به تصویب رسید.

وی بیان کرد: مصوبات سفر رئیس جمهور به غرب استان تهران در پروژه‌های عمرانی شامل احداث سه بیمارستان در شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد و پروژه‌های تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب بود.

13911123000136_PhotoA

نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این پروژه‌ها اهمیت بسیاری دارند، چراکه نزدیک به 20 سال است که مقرر شده بود یک مترمکعب بر ثانیه آب از سد طالقان به شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد اختصاص یابد که متأسفانه این طرح هنوز فقط بر روی کاغذ است.

وی ادامه داد: با احداث سه تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد، 3.8 مترمکعب بر ثانیه آب سالم یعنی چیزی نزدیک به چهار برابر وعده عملی‌نشده مسئولان، برای بخش کشاورزی این شهرستان‌ها استحصال می‌شود.

گروسی خاطرنشان کرد: احداث سه تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد علاوه بر اختصاص آب برای بخش کشاورزی، مسائل زیست‌محیطی را به خوبی تحت تأثیر قرار خواهد داد و به اکوسیستم و محیط‌زیست این شهرستان‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

وی اظهار کرد: همچنین در این سفر اعتباری برای ساخت پروژه‌های ورزشی در نظر گرفته شد که برای جوانان لازم است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور به غرب استان تهران در مجموع 642 میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده است و در صحبت‌هایی که با محمدرضا نوبخت معاون رئیس جمهور داشتیم مقرر شد که این پروژه‌های عملیاتی شده و به پایان برسد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین پروژه‌ مصوب در سفر رئیس جمهور به غرب استان تهران شهرک صنعتی شهریار در زمینی به مساحت 3 هزار هکتار است که باعث رفع بیکاری در این منطقه به عنوان دغدغه اصلی جوانان و خانواده‌های آنها می‌شود.

گروسی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد شغل‌های مفید و مولد بسیار کم است و جوانان به شغل‌های غیرمولد و کاذب مشغول هستند و هزینه‌‌ها با درآمد آنها برابری نمی‌کند، بنابراین باید به سمت تولید و شغل پایدار برویم که ساخت شهرک صنعتی یکی از کارهایی است که باعث اشتغال‌زایی در منطقه می‌شود.

وی اظهار کرد: هیئت دولت احداث شهرک‌های صنعتی را در 120 کیلومتری کلانشهر تهران تصویب کرده است اما به هماهنگی مطلوب با مسئولان توانستیم شهرک صنعتی شهریار را از این قانون مستثنا کنیم، چراکه این شهرک باعث ایجاد 80 هزار شغل برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به صورت مستقیم خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی گفت: به‌جز شهرک صنعتی شهریار دو شهرک صنعتی دیگر نیز مصوب شد که این شهرک‌ها در ملارد و صفادشت واقع هستند.

وی در پایان متذکر شد: در منطقه غرب استان تهران دو شهرک دیگر را نیز در حال افتتاح داریم که شامل شهرک صنعتی دهک در حوزه بسته‌بندی مواد غذایی و یک ناحیه گلخانه‌ای برای تولید محصولات کشاورزی به‌صورت مدرن و پیشرفته است.