شهرستان ۴۰۰ هزار نفری حوزه علمیه خواهران ندارد
شهرستان ۴۰۰ هزار نفری حوزه علمیه خواهران ندارد

شهریاریها : امام جمعه شهرستان مـلارد با اشاره به اینکه شهرستان ۴۰۰ هزارنفری ملارد حوزه علمیه خواهران ندارد، گفت: برای تامین اعتبارات و بودجه موردنیاز تاسیس حوزه علمیه در ملارد، کمک های لازم دریافت نشد. حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه شهرستان ملارد در گفتگو با خبرنگار مهر بـا اشاره بـه نـوپـابـودن این شهرستان […]

1753403شهریاریها : امام جمعه شهرستان مـلارد با اشاره به اینکه شهرستان ۴۰۰ هزارنفری ملارد حوزه علمیه خواهران ندارد، گفت: برای تامین اعتبارات و بودجه موردنیاز تاسیس حوزه علمیه در ملارد، کمک های لازم دریافت نشد.

حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه شهرستان ملارد در گفتگو با خبرنگار مهر بـا اشاره بـه نـوپـابـودن این شهرستان و ضعـف زیرساختی در بخش های مختلف اظهار داشت: یکی از عمده ترین دغدغه های شهرستان، محدودیت در زیر ساخت های فرهنگی و دینی است که لزوم تامین آن احساس می شود.

وی افزود: با وجود تاکید بنده به مسئولان بر ضرورت تقویت زیر ساخت ها و امکانات فرهنگی، در عمل اقدام چندان مثبت و سازنده ای انجام نشده است.

حسینی عنوان کرد: یکی از اهداف ما در آغاز  قبول مسئولیت در این شهر، معطوف به ساخت حوزه علمیه برای خواهران بود و مجوزهای لازم در این خصوص را نیز دریافت کردیم.

وی گفت: متاسفانه برای تامین اعتبارات و بودجه مورد نیاز تاسیس چنین مرکزی، مسئولان شهرستان هیچگونه کمکی نکردند .

امام جمعه ملارد با اشاره به کمبود مساجد و دارالقرآن ها در این منطقه افزود: جای تاسف است که در شهرستان ۴۰۰هزار نفری الزامات مورد نیاز ساخت حوزه علمیه فراهم نشده است.

وی گفت:با وجود پیگیری های مکرر و محقق نشدن موضوع باعث شد مجوز احداث این بنا را برگردانیم و بطور کلی طرح مذکور ملغی شد.

امام جمعه ملارد یادآور شد: حوزه های علمیه، محلی برای کادر سازی مبلغان دینی و نشر شعائر و ارزش های اسلامی است و راه اندازی آن  باعث تقویت فرهنگ عمومی و اخلاق اسلامی و رفع ناهنجاری ها و فساداجتماعی می شود و امید آن می رود با توجه به اهمیت موضوع، مسئولان شهرستانی توجه هر چه بیشتری به این عرصه لحاظ کنند.