شهرستان شهریار نیازمند احداث مدارس بیشتر است
شهرستان شهریار نیازمند احداث مدارس بیشتر است
شهریاریها - فرماندار شهریار با اشاره به جمعیت دانش‌آموزی ۱۷۰ هزار نفری شهرستان شهریار و لزوم استفاده از ظرفیت کمیساریای عالی پناهندگان برای ۱۷ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی، گفت: با توجه به تراکم جمعیتی در مناطق شهرستان با محدودیت فضاهای آموزشی مواجه هستیم.

به گزارش شهریاریها ،امیرعباس شفیع‌زاده فرماندار شهریار امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های آموزشی در حال احداث شهر باغستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: امروز دومین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان به منظور بررسی مباحث و مشکلات آموزشی در شهر باغستان برگزار شد و پس از آن نیز از تعدادی از مدارس در حال احداث بازدید شد.

وی با اشاره به تلاش برای رفع تنگناهای موجود به منظور بهره‌برداری از مدارس مذکور برای سال تحصیلی جدید، افزود: منطقه آموزشی شهرستان شهریار با ۱۷۰ هزار نفر دانش‌آموز به عنوان بزرگترین منطقه دانش‌آموزی کشور و ۱۷ هزار نفر دانش‌آموز اتباع است و به دنبال استفاده از ظرفیت کمیساریای عالی پناهندگان در این حوزه هستیم.

فرماندار شهریار بیان‌کرد: محدودیت‌هایی در حوزه سرانه‌ آموزشی و با توجه به تراکم بالا در برخی مناطق داریم و برای سال تحصیلی جدید به دنبال استفاده از تمامی ظرفیت‌های عمومی، خیرساز، شهرداری‌ها و الزام به اجرای تعهدات انبوه‌سازان هستیم.

محمدرضا شمسایی سرپرست شهرداری باغستان نیز در حاشیه این بازدید، گفت: شهر باغستان به تبع غرب استان تهران همه ساله با افزایش جمعیت دانش‌آموزی مواجه است و این مسئله اهمیت و ضرورت افزایش احداث فضاهای آموزشی و مدارس را روشن می‌سازد.

وی افزود: مدیریت شهری باغستان یکی از مهم‌ترین رویکردهای خود را بر تلاش در جهت افزایش فضاهای آموزشی قرار داده است که به همین منظور در حال حاضر ۲ مدرسه با اعتبارات شهرداری در محلات نصیرآباد و سعیدآباد در دست احداث است که به دنبال بهره‌برداری آن‌ها برای سال تحصیلی آینده هستیم.

به گزارش فارس، مسوولان شورای آموزش و پرورش شهرستان شهریار امروز از پروژه‌های آموزشی در حال ساخت مدرسه محله نصیرآباد، مدرسه حافظ سعیدآباد و ۲ مدرسه شهرک مهستان بازدید کردند.