شهرستان بهارستان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است
شهرستان بهارستان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

شهریاریها : بیژن سلیمان‌پور ظهر امروز در جلسه هماهنگی ستاد نوروزی این شهرستان اظهار کرد: تمامی تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به مردم و مسافران نوروزی در این شهرستان اندیشیده شده است. وی ادامه داد: در این راستا تعاملات و هماهنگی‌های لازم با ادارات خدمات رسان انجام شده است. فرماندار بهارستان با تأکید بر اینکه […]

رباطشهریاریها : بیژن سلیمان‌پور ظهر امروز در جلسه هماهنگی ستاد نوروزی این شهرستان اظهار کرد: تمامی تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به مردم و مسافران نوروزی در این شهرستان اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: در این راستا تعاملات و هماهنگی‌های لازم با ادارات خدمات رسان انجام شده است.
فرماندار بهارستان با تأکید بر اینکه برای توسعه خدمات رسانی‌ها به مسافران نوروزی از تمام ظرفیت‌های شهرستان استفاده شده است، گفت: شهرستان بهارستان با داشتن مردمی فرهنگ مدار، میهمان نواز و جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.
سلیمان‌پور اظهار داشت: بر اساس آخرین کاوش‌های باستان شناسان، قدمت آثار تاریخی و باستانی شهرستان بهارستان مانند تپه باستانی میمنت آباد در شرق روستای ریه به هزاره‌های سوم و چهارم قبل از میلاد و محوطه باستانی تپه گلستان واقع در انتهای شهرک سبزدشت به هزاره اول قبل از میلاد می‌رسد که مربوط به اقوام مهاجر فلات مرکزی ایران است.
وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 30 اثر تاریخی، فرهنگی و مذهبی در شهرستان بهارستان شناسایی شده،‌ افزود: از این میان 10 اثر در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
سلیمان‌پور وجود بقاع متبرکه و مقبره امامزادگانی چون امامزاده باقر(ع)، امامزاده حسن(ع)، امامزاده لطیف(ع) و همچنین تپه قلعه حصارک، درخت کهنسال وجه آباد و صنایع دستی همچون گلیم، فرش گلیم، آثار چوبی منبت و معرق، آثار شیشه و بلور نقاشی، مشبک چوب، سفال و جواهر و زینت آلات را از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، مذهبی و صنایع دستی شهرستان بهارستان خواند.