شهرداری شهریار کمبود اعتبارات عمرانی دارد
شهرداری شهریار کمبود اعتبارات عمرانی دارد
شهریاریها - شهردار شهریار گفت: اعتبارات عمرانی شهرداری پاسخگوی ایجاد زیرساخت‌ها و پروژهای عمرانی شهر شهریار نیست و بودجه این شهر باید تا سقف ۵ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

به گزارش شهریاریها ،محمدصادق کولیوند صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در سال جاری 560 میلیارد تومان اعتبار در پروژه‌های عمرانی شهر شهریار هزینه شده اظهار داشت: مطالبات مردم شهریار برای برخورداری از خدمات شهری به‌حق است زیرا که جمعیت شهریار زیاد و سرانه‌ها و امکانات بسیار کم است.

وی با بیان اینکه رضایت‌مندی مردم مهمتر از درآمدزایی است افزود: بودجه شهر شهریار حداقل باید 5 هزار میلیارد تومان باشد اما در حال حاضر این بودجه یک هزار و 300 میلیارد تومان است.

شهردار شهریار به کمبود اعتبار در اجرای پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر 400 پروژه فعال در شهر شهریار در دست احداث است تا زیرساخت‌ها در برخی حوزه‌ها ارتقا یابد.

کولیوند به معضلات سد معبر بزرگترین و مهمترین خیابان شهریار اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری به تنهایی نمی‌تواند سدمعبر را رفع کند و باید مردم و کسبه در این حوزه کمک حال شهرداری باشند.

وی در ادامه به برنامه‌ریزی برای احداث مجموعه فرهنگی ورزشی 7 هکتاری در شهریار اشاره کرد و گفت: امکانات و زیرساخت‌های به وجود آمده در شهر شهریار متناسب با نیازهای مردم نیست و در این مسیر باید تلاش‌های مضاعف صورت بگیرد.

شهردار شهریار به مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری و درآمد پایدار شهرداری تأکید کرد و افزود: عدم راه‌اندازی پروژه تجاری و اداری قائم، زیان‌های بسیاری برای مردم شهریار به ارمغان خواهد آورد و شهرداری در این پروژه سهم بسزایی دارد که باید به نتیجه برسد.

کولیوند به جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهریار اشاره و اظهار کرد: ساخت و سازها و پیشروی‌ها در این حوزه قانونی نیست و از گذشته تاکنون به عرف تبدیل شده است و باید این فرهنگ تغییر و مردم اصول شهرسازی را رعایت کنند.

وی کنترل ساخت و سازها با حداقل نیرو را سخت توصیف کرد و گفت: درآمدهای کمیسیون 15 تا 20 درصد کاهش داشته است تا رویکرد عبور از ساخت و سازهای غیرمجاز کاهش یابد و در این مهم همکاری شورای شهر اثرگذار است.

وی به احداث مترو با همکاری شهرداری‌های شهرستان شهریار، قدس و ملارد تأکید کرد و افزود: 15 هزار میلیارد تومان برآوردهای اولیه احداث مترو در شهرستان‌ شهریار پیش بینی شده و آمادگی کامل داریم تا خط متروی شهریار را آغاز کنیم و قطعاً دولت نیز می‌تواند در احداث آن کمک حال مسئولین منطقه باشد تا زیرساخت‌های حمل و نقل منطقه ارتقا و مردم در آینده از وجود مترو بهره‌مند شوند.

شهردار شهریار در پایان خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد لوایح مصوب شورای شهر توسط مجموعه شهرداری اجرا شده است.