پنجاه و هفتمین دوره جشنواره شیکاگو از امروز آغاز به کار می‌کند و شهرام مکری  به عنوان یکی از داوران بخش اصلی به همراه چهار عضو دیگر  فیلم ها را قضاوت خواهند کرد. به گزارش سینماسینما، در بخش مسابقه اصلی سیزده فیلم به نمایش درمی‌آیند که شش فیلم پیش از این در فستیوال کن نمایش […]

پنجاه و هفتمین دوره جشنواره شیکاگو از امروز آغاز به کار می‌کند و شهرام مکری  به عنوان یکی از داوران بخش اصلی به همراه چهار عضو دیگر  فیلم ها را قضاوت خواهند کرد.

به گزارش سینماسینما، در بخش مسابقه اصلی سیزده فیلم به نمایش درمی‌آیند که شش فیلم پیش از این در فستیوال کن نمایش داده شده بود و پنج فیلم دیگر هم از فستیوال ونیز به این جشنواره آمده‌اند.

هیات داوران پنج نفره امسال جشنواره علاوه بر مکری از جان فرانکو رزی(برنده شیر طلای ونیز و خرس طلای برلین و کاندید اسکار)، پاتریشیا رزما (کارگردان سریال موتزارت در جنگل  و  فیلم در میان درختان)، باربارا کلینگر(رییس انجمن مطالعات سینما و رسانه در لس آنجلس) و جان مانوئل دومینگوئز( منتقد مجله رولینگ استون) تشکیل شده است.
این هیات قرار است هشت روز دیگر در شهر شیکاگو برندگان هوگوی طلایی و نقره‌ای امسال را مشخص کند.

امسال از ایران دو فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی و «جاده خاکی» ساخته پناه پناهی در بخش‌های خارج از مسابقه جشنواره شیکاگو به نمایش در می‌آیند.

همچنین فیلم کوتاه «خصوصی» به کارگردانی سارا مساوات در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه جشنواره شیکاگو حضور دارد.

منبع: ایسنا