شهاب حسینی برای فیلم «اولین برف» بهترین بازیگر نقش مکمل جشنواره فیلم پکن شد. به گزارش سینماسینما، شهاب حسینی جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل از جشنواره فیلم پکن را برای فیلم «اولین برف» دریافت کرد. «اولین برف» به کارگردانی حامی رمضان یک فیلم در ژانر درام است که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. این فیلم […]

شهاب حسینی برای فیلم «اولین برف» بهترین بازیگر نقش مکمل جشنواره فیلم پکن شد.

به گزارش سینماسینما، شهاب حسینی جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل از جشنواره فیلم پکن را برای فیلم «اولین برف» دریافت کرد. «اولین برف» به کارگردانی حامی رمضان یک فیلم در ژانر درام است که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. این فیلم محصول کشور فنلاند است و علاوه بر شهاب حسینی، شبنم قربانی و لائورا برن نیز در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «خانواده ایرانی مهدی پور مدتی است که در یک مرکز پناهجویان در فنلاند زندگی می‌کنند، اما درخواست پناهندگی آنها منفی می‌شود. مهدی‌پورها پس از طرح آخرین درخواست تجدیدنظر، سعی می‌کنند به زندگی روزمره خود ادامه دهند و علی رغم خطر اخراج از کشور، نگرش مثبتی داشته باشند.»

شهاب حسینی پیش از این جوایزی از جمله، بهترین بازیگر مرد جشنواره کن، بهترین بازیگر جشنواره برلین، بهترین دستاورد هنری از دانشگاه ALU کالیفرنیا و بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره مولین دو ری اسپانیا را به دست آورده بود.

منبع: ایمنا