شرکت‌های بتن ریزی و معادن محیط زیست باغستان را تهدید می‌کنند
شرکت‌های بتن ریزی و معادن محیط زیست باغستان را تهدید می‌کنند
شهردار شهر باغستان گفت: فعالیت معادن شن و ماسه و شرکت‌های بتن ریزمنابع محیط زیستی، زیرزمینی، آب، خاک و جاده‌های شهر باغستان را تحت الشعاع آسیب جدی قرار داده است.

به گزارش شهریاریها ،حسن رنجبر ضمن انتقاد شدید از معضلات و آثار مخربی که شرکت‌های بتن ریز و معادن شن و ماسه برای شهر باغستان آورده است اظهار داشت: فعالیت معادن شن و ماسه و شرکت‌های بتن ریزمنابع محیط زیستی، منابع زیرزمینی، آب، خاک و جاده‌های شهر باغستان را تحت الشعاع آسیب جدی قرار داده و معضلات و مشکلات عدیده ای در این شهر رقم زده است.

رنجبر بیان داشت: ابتدا از مسئولان حوزه صنعت، معدن و تجارت و همچنین از فرماندار محترم تقاضا داریم که بازدیدی برای مطلع شدن از وضعیت ناگواری که فعالیت معادن و شرکت‌های بتن ریز به شهر باغستان ارمغان آورده‌اند داشته باشند چرا که این مجموعه‌ها به عنوان تهدیدی برای شهر باغستان محسوب می‌شوند.

وی افزود: این شرکت‌ها به هیچ مطلب و اخطار مدیریت شهری و شورا توجهی ندارند به عنوان مثال همکاران ما در شهرداری تاکنون ۵۰ مورد اخطار به شرکت تهران شن ارسال کرده‌اند و افراد حاضر در این محل حتی اجازه ورود مأموران ما به مجموعه خود را نداده‌اند این در حالی است که شرکت فوق حق بهره برداری ندارد و بهره برداری خارج از عمق و استاندارد را انجام می‌دهند.

رنجبر حفر چاه‌های غیر مجازی که سبب از بین رفتن آب‌های زیر زمینی می‌شود را نیز یکی دیگر از معضلات برشمرد و ادامه داد: حفر چاه‌های غیر مجاز توسط این شرکت‌ها نیز بخش دیگری از معضلاتی است منابع آبی زیر زمینی این شهر را تهدید می‌کند و همچنین استخراج خارج از عمق استاندارد نیز یکی دیگر از فعالیت‌های غیر قانونی این شرکت‌ها می‌باشد.

وی به یکی دیگر از معضلات این شرکت‌ها اشاره کرد و افزود: تخلیه پسماندهای باقیمانده از کامیون‌های بتن در کنار گذر و کانال‌ها نیز بخش دیگری از آثار مخرب فعالیت این شرکت‌ها می‌باشد.

رنجبر به بی ثمر بودن فعالیت‌های این مجموعه‌ها نسبت به شهر باغستان نیز مباحثی عنوان کرد و گفت: بهره برداری‌های غیر مجاز منابع شهر هیچ سودی برای شهروندان باغستان ندارد و دفاتر آنها نیز در تهران مستقر است و تمامی ارزش افزوده و در آمدهای حاصل از این شهر در خارج از منطقه هزینه می‌شود.

شهردار باغستان در پایان از فرماندار محترم شهریار و تمامی مسئولان خواست به صورت جدی به این موضوع ورود کرده و اجازه ندهند که سرمایه این شهر توسط افرادی سودجو و فرصت طلب از بین برود.