شام آخر شبکه تهران سرو شد/ شبکه ۳ در انتظار اچ دی شدن
شام آخر شبکه تهران سرو شد/ شبکه ۳ در انتظار اچ دی شدن

شهریاریها : این روزها با تغییر و تحولات در نحوه فعالیت چند شبکه تلویزیونی و تغییر ماموریت‌ها و مدیریت‌ها باید منتظر تعیین تکلیف شبکه‌ای برای استان تهران و همچنین HD شدن شبکه سه ماند. بعد از اینکه همه ماموریت های شبکه HD (تهران) به شبکه پنج سیما منتقل شد، امکان HD آن نیز به کانال […]

۲۱۶۳۷۲۹شهریاریها : این روزها با تغییر و تحولات در نحوه فعالیت چند شبکه تلویزیونی و تغییر ماموریت‌ها و مدیریت‌ها باید منتظر تعیین تکلیف شبکه‌ای برای استان تهران و همچنین HD شدن شبکه سه ماند.

بعد از اینکه همه ماموریت های شبکه HD (تهران) به شبکه پنج سیما منتقل شد، امکان HD آن نیز به کانال «تماشا» به مدیریت حسین کرمی منتقل شده و پس از این کانال تماشا به عنوان زیرمجموعه شبکه «نمایش» فعالیت می‌کند.

با این روند ماموریت های شبکه تهران به خانه سابق خود یعنی شبکه پنج سراسری واگذار شده و به نظر می رسد دوباره این شبکه با هویت استانی فعالیت های خود را ادامه دهد. البته از سویی دیگر برخی رسانه‌ها اینگونه اعلام کرده‌اند که شبکه پنج همچنان ماموریت اقتصادی خود را حفظ می‌کند و شبکه جدیدی برای استان تهران راه‌اندازی می‌شود.

گرچه در خبری که از سوی معاونت سیما برای انتصاب حسین کرمی به عنوان مدیر کانال تماشا در اختیار رسانه ها قرار گرفت به این نکته اشاره شد که کانال تماشا، یک کانال صد در صد تامینی است که برنامه های فیلم، سریال و مستند را با فرمت HD پخش می کند ولی همچنین شنیده می‌شود شبکه ۳ سیما نیز قرار است به زودی به امکان HD مجهز شود.

علی اصغر پورمحمدی معاون سابق سیمای رسانه ملی پیش از این گفته بود شبکه ۳ سیما از خرداد ماه امسال با کیفیت اچ دی روی آنتن می‌رود؛ امری که هنوز محقق نشده است.

به این ترتیب با منحل شدن یک شبکه (تهران)؛ شبکه های ۳، ۵ و کانال تماشا با تغییراتی مواجه خواهند شد و علی رغم گلایه هایی که مردم و هواداران شبکه اچ دی تهران در صفحات مجازی مطرح کرده اند، این شبکه با برپا کردن شام خداحافظی در همان محلی که جشن افتتاحیه را برگزار کرده بود به فعالیت های خود خاتمه داد.

تا ۳ روز دیگر این شبکه که عمری ۶ ماهه داشت هرچه تا امروز تولید کرده روی آنتن می برد و بعد از آن شبکه ۵ سراسری فعالیت هایش را با تیم اسبق ادامه خواهد داد. شنیده می شود به احسان کاوه مدیر سابق شبکه تهران که از آخرین مدیران دوره محمد سرافراز به شمار می آمد پیشنهاد قائم مقامی یک شبکه دیگر را داده بودند که وی نپذیرفته است.

حسین کرمی هم که با حکم مدیریت کانال تماشا مسئولیت هایش در رسانه ملی دو چندان شده است در حال حاضر باید در کرسی مدیر شبکه نسیم، کانال تماشا، عضو شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی و مشاور امور نمایشی سیما فعالیت کند.