سیر نزولی کرونا در پایتخت/خروج از تهران بدون مجوز ممنوع است
سیر نزولی کرونا در پایتخت/خروج از تهران بدون مجوز ممنوع است
تهران- استاندار تهران با اشاره به سیر نزولی کرونا در پایتخت گفت: احتمال بازگشایی مدارس از نیمه دوم آبان ماه وجود دارد و خروج از تهران بدون مجوز همچنان ممنوع است.

به گزارش شهریاریها ،انوشیروان محسنی بندپی عصر دوشنبه در حاشیه برگزاری جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع بازگشایی مدارس بر عهده ستاد ملی کرونا است و آن چیزی که در ستاد اعلام شد این است که احتمال بازگشایی مدارس از نیمه دوم آبان وجود دارد.

محسنی بندپی با اشاره به پوشش گسترده واکسیناسیون معلمان، دست اندر کاران آموزشی و دانش آموزان، گفت: با توجه به این شرایط دغدغه‌ای برای بازگشایی مدارس نخواهیم داشت و این اعتماد برای حضور دانش آموزان در مدارس حاصل می‌شود.

استاندار تهران در تشریح جزئیات کاهش آمارهای کرونایی در بیمارستان‌های استان بیان داشت: میزان بیماران بستری در استان تهران در مقایسه با هفته قبل ۴.۶ درصد، فوت ناشی از کرونا ۴ درصد و مراجعه سرپایی ۲.۶ درصد کاهش یافته است.

وی عنوان داشت: طبق آمار ثبت احوال و آموزش و پرورش استان تهران یک میلیون و ۸۶ هزار و ۲۰ نفر دانش‌آموز در سنین ۱۲ تا ۱۸ سال در استان تهران داریم و واکسیناسیون آنها از ۲۹ شهریور آغاز شده و تاکنون تزریق ۱۸۰ هزار دُز واکسن به دانش‌آموزان انجام شده است.

استاندار تهران تاکید کرد: با توجه به اینکه در زمان شیوع و پیک کرونا تمام تخت‌های بیمارستانی به بستری بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده بود و عمل بیماران غیر اورژانسی به تأخیر افتاده بود که از سرگیری فعالیت کامل بیمارستان‌ها برای اعمال جراحی انجام می‌شود.

وی در ادامه همچنین با اشاره به تعطیلات پیش رو در خصوص خروج از استان تهران گفت: استان تهران در وضعیت نارنجی کرونایی است و خروج از این استان بدون داشتن مجوز تردد ممنوع است.