سید عباس جوهری:پژوهش محوری در دانش آموزان نهادینه شود
سید عباس جوهری:پژوهش محوری در دانش آموزان نهادینه شود

شهریاریها : فرماندار شهرستان شهریار، دانش علمی جوانان را مایه اقتدار کشور دانست و بر نهادینه کردن فرهنگ پژوهش بین دانش اموزان تاکید کرد.  به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس جوهری پیش ازظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای علمی دانش آموزان مقطع ابتدایی شهریار که با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: تحقیقات […]

جوهریشهریاریها : فرماندار شهرستان شهریار، دانش علمی جوانان را مایه اقتدار کشور دانست و بر نهادینه کردن فرهنگ پژوهش بین دانش اموزان تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس جوهری پیش ازظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای علمی دانش آموزان مقطع ابتدایی شهریار که با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: تحقیقات بسیار خوب و سطح بالایی در این نمایشگاه ارائه شده است، دانسته های دانش آموزان مقطع ابتدایی از مفاهیم پروژه، تحقیق، فرضیه های مختلف و مطالبی که لازمه تحقیق است بسیار گسترده، در سطح کلان و در واقع خارج از تصور است.

این مسئول عنوان کرد: مساله ای که امروزه موجب سربلندی، اقتدار و استقلال مردم و نظام جمهوری اسلامی در دنیا شده است همین دانش علمی نسل جوان و نوجوان کشور است.

دانش آموزان به دانش روز دنیا مسلح شوند

وی بیان کرد: در شرایط کنونی سیاست جهان، دانش آموزان کشور باید به دانش روز دنیا مسلح شوند چراکه امروز جنگ دشمنان با ایران اسلامی جنگ در حوزه علم و فرهنگ است.

جوهری ادامه داد: دشمنان با روشهای مختلف درصدد سرکوب کردن استعداد جوانان این مرز و بوم هستند و قصد دارند کشور را از مسیر فتح قله های افتخار و اقتدار  منحرف کنند اما امروز شما با همین تحقیقات، تو دهنی محکمی به دشمن زده و آنان را از فتنه هایشان ناامید کرده اید.

پژوهش محوری دانش آموزان بستر دستیابی به علوم برتر

فرماندار شهرستان شهریار آینده ایران اسلامی را در دستان پر توان دانش آموزان دانست و افزود: همت این دانش آموزان برای دستیابی به مدارج علمی و تحقیقاتی بسیار ستودنی و قابل تحسین است و به طور قطع این محققان کوچک، در آینده جز نخبگان و دانشمندان شاخص ایران اسلامی خواهند شد.

وی پژوهش را سنگ بنای دستیابی به علم و دانش دانست و تاکید کرد: به منظور نهادینه شدن علوم و فنون در دانش آموزان و ایجاد بسترهای لازم جهت شکوفایی استعدادها و دستیابی به دانش روز دنیا، باید پژوهش و تحقیق از دوران اولیه تحصیل پایه گذاری شود.

در نمایشگاه مذکور که با نام جابر ابن حیان برپا شده استدانش آموزان با انجام آزمایش و تحقیق در چهار محور جمع آوری همراه با طبقه بندی، نمایش علمی، آزمایش و طراحی و ساخت، به ارائه دستاوردهای خود پرداختند.

طرح دستاوردهای علمی دانش آموزان، در تمام مدارس مقطع ابتدایی شهرستان شهریار اجرا شد و در حال حاضر 90 تحقیق و دستاورد علمی برگزیده دانش آموزان در نمایشگاه جابرابن حیان به نمایش درآمده است و از میان این تعداد نیز به سه طرح برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

از اهداف برگزاری این طرح می توان به ایجاد پژوهش محوری در دانش آموزان، تحقق اهداف تربیتی دوره ابتدایی، تقویت قدرت بیان، شناسایی و ارزیابی استعدادها بالقوه دانش آموزان اشاره کرد.