سید عباس جوهری:ارائه بیش از 240 میلیارد ریال وام به کشاورزان شهریار
سید عباس جوهری:ارائه بیش از 240 میلیارد ریال وام به کشاورزان شهریار

شهریاریها : سیدعباس جوهری اظهار کرد دولت‌های نهم و دهم تلاش بسیاری در حوزه توسعه کشاورزی انجام دادند و این بخش جزو اولویت‌های کاری دولت بوده است. وی تصریح کرد: به همین منظور ستاد ویژه‌ای در سطح ملی تشکیل شد و دولت تسهیلات خوبی در اختیار کشاورزان قرار داده است تا بتوانند با رفع مشکلات […]

جوهریشهریاریها : سیدعباس جوهری اظهار کرد دولت‌های نهم و دهم تلاش بسیاری در حوزه توسعه کشاورزی انجام دادند و این بخش جزو اولویت‌های کاری دولت بوده است.

وی تصریح کرد: به همین منظور ستاد ویژه‌ای در سطح ملی تشکیل شد و دولت تسهیلات خوبی در اختیار کشاورزان قرار داده است تا بتوانند با رفع مشکلات و موانع فعالیت‌ خود را توسعه دهند.

این مسئول افزود: هدف دولت تامین نیازهای اصلی کشور به ویژه در محصولات مهم کشاورزی در داخل بوده و با اجرای راهکارهای ویژه و حمایت از کشاورزان در این حوزه موفقیت‌های خوبی در سطح ملی حاصل شده است.

جوهری در پاسخ به این پرسش که وضعیت توسعه طرح‌های کشاورزی در شهرستان شهریار چگونه است، گفت: در طول دولت‌های نهم و دهم کشاورزی در این شهرستان توسعه و رونق بسیار خوبی پیدا کرد و در اکثر محصولات کشاورزی و دامداری شاهد افزایش چشم‌گیر تولیدات هستیم.

وی تصریح کرد: اولویت دولت در این بخش حمایت از کشاورزان بوده و تنها طی یک سال اخیر بیش از 240 میلیارد ریال تسهیلات بانکی در اختیار این بخش قرار گرفته است.

رئیس ستاد طرح توسعه کشاورزی در شهرستان شهریار افزود: به همین منظور ستادی در شهریار تشکیل و ریاست آن بر عهده فرماندار قرار گرفت؛ در جلسات ستاد فوق به طور مرتب و مستمر فعالیت کشاورزی شهرستان رصد می‌شد.

جوهری افزود: در یک سال اخیر بالغ بر 106 پرونده در ستاد طرح توسعه کشاورزی شهریار مورد بررسی قرار گرفت و تمهیدات لازم برای حمایت از این طرح‌ها اتخاذ شد.

وی افزود: تا این لحظه بررسی بیش از 70 پرونده نهایی شده و صاحبان طرح‌های کشاورزی فوق برای دریافت تسهیلات مالی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

جوهری خاطرنشان کرد: همچنین دریافت وام برای هفت پرونده دیگر در حال طی کردن مراحل اداری بوده و حدود 40 میلیارد ریال تسهیلات برای این هفت پرونده در نظر گرفته شده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه توسعه بخش کشاورزی شهرستان شهریار طی دولت‌های نهم و دهم بی‌نظیر بوده است،‌ گفت: با زیرساخت‌های فراهم شده به طور قطع در سال‌های آینده رشد کشاورزی در شهریار تداوم خواهد داشت.