آمادگی شهرداری و شورای شهر برای نوسازی مدارس شهریار
آمادگی شهرداری و شورای شهر برای نوسازی مدارس شهریار

شهریاریها : سید جواد درخشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار اظهار داشت: براساس قانون وظایف و اختیارات هر دستگاه و نهادی در جمهوری اسلامی ایران مشخص و شفاف است. وی تصریح کرد: در حالت کلان قوای سه‌گانه مستقل هستند و در حوزه مدیریت استانی و شهرستانی نیز هر دستگاه وظایف و اختیارات […]

شهریاریها : سید جواد درخشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار اظهار داشت: براساس قانون وظایف و اختیارات هر دستگاه و نهادی در جمهوری اسلامی ایران مشخص و شفاف است.

وی تصریح کرد: در حالت کلان قوای سه‌گانه مستقل هستند و در حوزه مدیریت استانی و شهرستانی نیز هر دستگاه وظایف و اختیارات خاص خود را دارد.

این مسئول ادامه داد: اگر چه قانون فصل‌الخطاب همه امور و کارها است و نمی‌توان از آن تخطی کرد، اما مستقل بودن نهادها و دستگاه‌ها به معنی عملکرد جزیره‌ای نیست.

*مدیریت جزیره‌ای پاسخگوی مشکلات نیست

به گفته درخشان، مدیریت جزیره‌ای به معنی آن است که هر دستگاه بی‌توجه به مصالح و مشکلات اصلی کار خود را انجام داده و توجهی به امور دیگر نداشته باشد.

وی تاکید کرد: به طور قطع چنین شیوه‌ای پاسخگو نیست و همه مدیران و نهادهای مسئول به ویژه در حوزه شهری و شهرستانی باید با تعامل و همکاری برای رفع نیازها و مشکلات مردم تلاش کنند.

رئیس شورای اسلامی شهریار خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه هفته گذشته اعضای شورای شهر با دعوت از مدیریت کلان اداره آموزش و پرورش این شهرستان از نقطه نظرات و همچنین کمبودها و کاستی‌های این اداره مطلع شدند.

درخشان افزود: اگر چه اداره آموزش و پرورش زیر نظر شورای شهر و شهرداری نیست و بودجه و امکانات خود را از استانداری و فرمانداری دریافت می‌کند اما باید به وزارتخانه و مدیریت ارشد استان نیز پاسخگو باشد، اعضای شورای شهر در این جلسه تاکید کردند که در امکان و در چارچوب اختیارات قانونی آماده هرگونه همکاری با اداره فوق هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شورای شهر شهریار برنامه‌ای برای بازسازی و بهسازی فضاهای آموزشی این شهرستان به ویژه مدارس و کلاس‌های درس دارد، گفت: یکی از موضوعاتی که در جلسه فوق مورد بحث و بررسی قرار گرفت، همین نکته بود.

درخشان در پایان تصریح کرد: طی این جلسه اعضای شورای شهر اعلام کردند که در صورت تعامل و همکاری بیشتر فرمانداری و اداره آموزش و پرورش، آمادگی کامل برای ایجاد منابع جدید و همچنین هرگونه همکاری برای بازسازی و بهسازی فضاهای درسی شهریار را داشته و در این حوزه منتظر دریافت طرح‌های پیشنهادی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان هستیم.

عکس  : شورای شهر شهریار