سیدعباس جوهری فرماندار نمونه استان تهران شد
سیدعباس جوهری فرماندار نمونه استان تهران شد

شهریاریها : استاندار تهران از فعالیتهای فرهنگی فرماندار شهریار در پاسداشت مقام شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت، بعنوان فرماندار نمونه استان تهران تقدیر کرد. به گزارش خبرنگار مهر، استاندار تهران از فعالیتهای مجدانه سید عباس جوهری در زمینه پاسداشت فرهنگ متعالی ایثار و شهادت و اهتمام ویژه این مسئول برای دیدار و دلجویی از […]

سید عباس جوهریشهریاریها : استاندار تهران از فعالیتهای فرهنگی فرماندار شهریار در پاسداشت مقام شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت، بعنوان فرماندار نمونه استان تهران تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار تهران از فعالیتهای مجدانه سید عباس جوهری در زمینه پاسداشت فرهنگ متعالی ایثار و شهادت و اهتمام ویژه این مسئول برای دیدار و دلجویی از خانواده معظم شهدا، با اهدای لوح قدردانی کرد.

در بخشی از این تقدیرنامه آمده است: باعنایت به فعالیتهای ارزشمند و پیگیریهای لازم در حل مشکلات و انجام امورات ارزنده به خانواده های معزز شهدا و ایثارگران بدینوسیله از تلاش و کوشش و زحمات بی دریغ جنابعالی در پاسداشت فرهنگ گرانبهای ایثار و شهادت صمیمانه تشکر و قدردانی کرده و توفیقات روزافزون شما را در خدمت به مردم شریف بویژه صاحبان اصلی نظام جمهوری اسلامی از خداوند متعال خواستاریم.

فرماندار شهرستان شهریار با دیدار مداوم و مستمر از خانواده شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس، علاوه بر دلجویی از آنان، اهتمام ویژه ای در رسیدگی به مشکلات و مسائل مورد نیاز خانواده شهدا دارد.

دیدار مستمر با خانواده شهدا و جانبازان، برگزاری یادواره شهدا حتی در دورافتاده ترین نقاط شهرستان، بهسازی و بازسازی گلزارهای شهدا، اعزام خانواده شهدا به سفرهای زیارتی از جمله مشهد مقدس، نامگذاری بوستانها و معابر عمومی به نام شهدا و نصب تصاویر آنان در سطح شهر، تشکیل شورای مشورتی با عضویت خانواده شهدا و…. از نمونه فعالیتهای فرماندار شهریار در زمینه پاسداشت مقام شامخ شهدای این شهرستان است.

نامگذاری روزهای پنجشنبه به نام یوم الشهدا در شهریار الگویی برای سایر شهرستانها

گفتنی است از جمله فعالیتهای مبتکرانه در شهرستان شهریار، نامگذاری روز پنجشنبه به نام یوم الشهدا است که از سوی استاندار تهران مورد تقدیر قرار گرفت و آن را بعنوان الگویی برای سایر شهرستانهای این استان مطرح ساخت.

در این راستا سید عباس جوهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از اولویتهای اصلی مسئولان شهرستان شهریار، پاسداشت مقام شامخ شهدا و خانواده های آنان است که در این زمینه با بازدیدهای مداوم و مستمر، همواره بدنبال رفع مشکلات و نیازهای این قشر فرهیخته بوده ایم.

بازدید از 170 خانواده شهید شهرستان شهریار طی دو ماه

این مسئول عنوان کرد: به این منظور با تشکیل پنج تیم متشکل از ائمه جمعه و روسای ادارات شهرستان به سرپرستی فرماندار و معاونین، هرهفته بیش از 25 خانواده شهید و جانباز مورد بازدید قرار میگیرند که در خلال این بازدیدها رسیدگی به مسائل و مشکلات این خانواده ها نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح و تشکیل تیمهای مذکور، مسئولان شهریار طی دو ماه اخیر از قریب به 170 خانواده شهید و جانباز این شهرستان بازدید بعمل آوردند.

بهسازی و بازسازی 18 گلزار شهدا بطور همزمان

جوهری یادآور شد: همچنین در بخش بهسازی و بازسازی گلزار شهدا نیز بمنظور رفاه و آرامش خاطر بازمانده های شهدای هشت سال دفاع مقدس، بازسازی تمامی گلزارهای موجود در شهرستان شهریار در دستور کار قرار گرفت و در این زمینه، هم اکنون عملیات بهسازی و مرمت 18 گلزار شهدا بطور همزمان در دست اجرا است.

فرماندار شهرستان شهریار بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و آشنایی نسل جوان با آرمانهای امام راحل و شهدا تاکید کرد و گفت: باید با اجرای برنامه های فرهنگی در حوزه هشت سال دفاع مقدس و پاسداشت خانواده شهدا، نسل جوان را با آرمانهای امام راحل و شهدا آشنا ساخت تا جوانان با هوشیاری و آگاهی از باورها و اعتقادات ملی و دینی، رودرروی دشمنان بایستند و از اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی دفاع کنند.