شهریاریها : سعید حسینی ظهر امروز در سومین جلسه ستاد ساماندهی و توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی شهریار اظهار داشت: رفع بافت‌های فرسوده باید در اولویت قرار گیرد چرا که وجود این بافت‌ها در صورت کوچک‌ترین حادثه‌ای خطرساز خواهد بود. وی با اشاره به ماده 171 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه تأکید کرد: بر اساس […]

همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان شهریارشهریاریها : سعید حسینی ظهر امروز در سومین جلسه ستاد ساماندهی و توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی شهریار اظهار داشت: رفع بافت‌های فرسوده باید در اولویت قرار گیرد چرا که وجود این بافت‌ها در صورت کوچک‌ترین حادثه‌ای خطرساز خواهد بود.

وی با اشاره به ماده 171 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه تأکید کرد: بر اساس آن باید در هر سال 10 درصد از بافت‌های فرسوده شهری بهسازی و نوسازی شود لذا لازم است تا اقدامات اساسی برای رفع بافت‌های فرسوده در این شهرستان نیز انجام شود.

این مسئول ادامه داد: البته شهرداری به تنهایی نمی‌تواند در رفع این معضل اقدام کند لذا برای رفع مشکل وجود بافت‌های فرسوده در این شهرستان نیازمند همکاری، همیاری و حمایت‌های سایر دستگاه‌های شهرستان نیز هستیم.

راه‌اندازی سازمان بهسازی و نوسازی در شهریار

حسینی در بخشی دیگر از سخنان خود از راه‌اندازی سازمان بهسازی و نوسازی در این شهرستان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سازمان می‌توانیم برنامه‌ها و راهکارهای خود را به منظور رفع بافت‌های فرسوده سریع‌تر انجام دهیم.

شهردار شهریار اظهار داشت: شهرداری شهریار نیز با اعمال تخفیفات ویژه در صدور پروانه ساختمانی، ارائه تراکم‌های تشویقی و معرفی متقاضیان توسط سازمان بهسازی و نوسازی شهر شهریار به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات 200 میلیون ریالی برای ساخت هر واحد مسکونی در محدوده بافت فرسوده در صدد برداشتن گام‌های اساسی جهت احیای این بافت‌ها می‌باشد.

وی از جمله محلات هدف برای رفع بافت‌های فرسوده را امیریه، دینارآباد و محمدآباد در شهریار عنوان کرد.