سعید آقاخانی با اشاره به حساسیت‌های پرداخت داستان در فصل دوم سریال «نون.خ» تأکید کرد تلاش داشته‌اند در زمینه طنزپردازی جلوتر از فضای مجازی حرکت کرده و شوخی‌های آن فضا را تکرار نکنند. به گزارش سینماسینما، سعید آقاخانی کارگردان سریال «نون.خ» همزمان با روزهای نگارش فصل سوم این مجموعه تلویزیونی درباره ملاحظات و حساسیت‌هایی که برای […]

سعید آقاخانی با اشاره به حساسیت‌های پرداخت داستان در فصل دوم سریال «نون.خ» تأکید کرد تلاش داشته‌اند در زمینه طنزپردازی جلوتر از فضای مجازی حرکت کرده و شوخی‌های آن فضا را تکرار نکنند.

به گزارش سینماسینما، سعید آقاخانی کارگردان سریال «نون.خ» همزمان با روزهای نگارش فصل سوم این مجموعه تلویزیونی درباره ملاحظات و حساسیت‌هایی که برای طراحی شوخی‌ها در متن این سریال داشته و دارد گفت: تمام تلاش ما این بود که کمدی یا شوخی‌هایی که در داستان و در دیالوگ کاراکترها مطرح می‌شود، همان چیزی نباشد که در فضای مجازی دیده‌ایم. نمی‌خواستیم همان شوخی‌هایی که در ارتباطات مردم در کوچه و خیابان رایج است را تبدیل به طنز سریال‌مان کنیم.

وی اضافه کرد: ما از شوخی‌های معمول پرهیز می‌کردیم و حتی تلاش‌مان این بود که از فضای مجازی در طرح شوخی و طنز تازه، جلوتر باشیم. فضای مجازی به نوبه خود شوخی‌های درجه یکی دارد و بامزه است، پس لزومی نداشت ما در سریال‌مان همان‌ها را تکرار کنیم و فکر می‌کنم در سریال «نون.خ» در این زمینه تا حدی موفق هم شدیم.

آقاخانی درباره انتخاب بخش زلزله و وارد کردن آن به قصه به جای شوخی‌های معمول سیاسی و اجتماعی و ریسک تلخ شدن سریال نیز اظهار کرد: حواسمان بود چطور از کنار زلزله رد شویم تا هم قسمت غمبارش را نشان ندهیم و مردم اذیت نشوند و هم این قضیه را نمایش دهیم.

مهدی فرجی تهیه‌کننده «نون.خ» چندی پیش در نشست تجلیل از عوامل این مجموعه درباره محتوای فصل جدید گفته بود: فصل سوم نون.خ در حال نگارش است در فصل یک با تخمه در فصل دوم با انار آشنا شدیم و در فصل سوم راه سختی در پیش گرفته شده که توجه به معدن و گیاهان دارویی از جمله این‌هاست.

آقاخانی درباره سهم این مضامین مطرح‌شده در طراحی داستان فصل جدید اما ترجیح داد توضیح بیشتری ندهد و با اشاره به اینکه «هنوز محورها قطعی و مشخص نیست» با کنایه و طنز گفت: حتی ممکن است در حوزه کتابخوانی باشد (خندید)!

فصل سوم «نون.خ» این روزها در حال نگارش است و به گفته مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال عوامل درصدد هستند آن را تابستان امسال کلید بزنند و تا پیش از پایان سال روانه آنتن کنند.

منبع: مهر