سرپرست جدید وزارت کار کیست؟
سرپرست جدید وزارت کار کیست؟
شهریاریها - صبح امروز ضمن پذیرش استعفای عبدالملکی از وزارت کار، زاهدی وفا که تا پیش از این معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور بود به عنوان سرپرست وزارت کار معرفی شد.

به گزارش شهریاریها ،صبح امروز حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از ۳۰۰ روز سکانداری وزارتخانه، استعفا داد و رئیس جمهوری نیز با این استعفا موافقت کرد.

در ادامه نیز طبق اعلام بهادری جهرمی سخنگوی دولت، محمدهادی زاهدی وفا که تا پیش از این معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور بود، به عنوان سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده است.

بر همین اساس، نگاهی به رزومه زاهدی وفا نشان می‌دهد که وی متولد سال ۱۳۴۲ شمسی در شهر تهران است و از دانشگاه امام صادق (ع) کارشناسی ارشد معارف اسلامی و در اقتصاد و از دانشگاه اتاوا کارشناسی ارشد و دکترای اقتصاد دارد.

او در دولت نهم یعنی در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۸ معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی را بر عهده داشته است. همچنین وی نماینده وزارت اقتصاد در شوراها و کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی تحقیقات و فن آوری، شورای اقتصاد، کمیسیون اقتصادی دولت، شورای پول و اعتبار و شورای عالی انرژی بود.

زاهدی‌وفا سابقه عضویت در کارگروه ویژه نفت، شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی، ستاد تنظیم بازار، ستاد تدابیر ویژه اقتصادی شورای عالی امنیت ملی، کارگروه طرح تحول اقتصادی، شورای عالی تدوین برنامه پنجم، شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی، شورای آمایش سرزمین، شورای عالی آمار، کمیته ملی اهداف توسعه هزاره و کارگروه تدوین ضوابط حمایت از صادرات غیرنفتی را در کارنامه خود دارد.

در سال‌های گذشته نیز عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، رئیس هیأت مدیره هلدینگ صنایع نوین، رئیس هیأت مدیره رایتل و عضو شورایعالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز بوده است.