سرانه ورزشی بهارستان به ازای هر نفر ۱۱ سانتیمتر افزایش یافته است
سرانه ورزشی بهارستان به ازای هر نفر ۱۱ سانتیمتر افزایش یافته است
بهارستان- فرماندار بهارستان با اشاره به اینکه سرانه ورزشی بهارستان در دوره های قبل ۳ سانتیمتر بوده است گفت: این سرانه هم اکنون به ازای هر نفر ۱۴ سانتیمتر شده است.

به گزارش شهریاریها ، هادی تمهیدی عصر چهارشنبه در جلسه شورای ورزش و ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بهارستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جهان پهلوان تختی گفت: سرانه‌های ورزشی شهرستان بهارستان در حال حاضر ۱۴ سانتی متر مربع می‌باشد به طوری که این سرانه‌های قبل از دوره فعالیت دولت به ازای هر نفر ۳ سانتیمتر بوده است.

تمهیدی افزود: استاندارد سرانه ورزشی به ازای هر نفر ۱ متر است که برای رسیدن به سطح مطلوب سرانه لازم است شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اولویت قرار دادن این حوزه در جهت ارتقا سرانه‌های ورزشی گام بردارند.

وی گفت: جوانان مستعد و توانمندی در رشته‌های مختلف ورزشی در شهرستان زندگی می‌کنند که به دلیل فقدان زیرساخت و امکانات مناسب نتوانستند استعداد خود را بروز دهند.

فرماندار بهارستان با بیان اینکه شهرستان بهارستان جز ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور است، اذعان داشت: در بودجه ۱۴۰۰ نگاه خوبی به شهرستان‌های کمتر توسعه یافته شده است که امیدواریم با تخصیص بودجه‌های دولتی به همراه کمک شهرداری‌ها و دهیاری‌ها سرانه‌های ورزشی به شکل قابل قبولی افزایش یابد.

تمهیدی نقش ورزش و آموزش را در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی محوری و کلیدی ارزیابی کرد و ادامه داد: اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه را کنترل و ریشه کن نمائیم، باید توجه جدی به مقوله ورزش داشته باشیم.

فرماندار بهارستان تصریح کرد: ایجاد فضا و فرصت در کنار فرهنگ سازی برای ورزش همگانی از جمله اقداماتی است که تأثیر بسزایی در شادابی جامعه دارد.

وی اظهار داشت: در بازدیدهایی که از سطح شهرهای شهرستان صورت گرفته است به شهرداران تاکید شده است تا در فضاهای عمومی و بوستان‌ها وسایل و امکانات ورزش همگانی را مهیا نمایند.

فرماندار بهارستان توزیع عادلانه زیرساخت‌ها در سراسر شهرستان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در اجرای پروژه‌های عمرانی توسط دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها عدالت فضایی و محیطی مورد توجه قرار گیرد.