استاندار تهران: پیگیری راه‌اندازی بندر خشک در شهریار
استاندار تهران: پیگیری راه‌اندازی بندر خشک در شهریار
شهریاریها - استاندار تهران گفت: پیشنهاد می کنم بندر خشک را در شهرستان شهریار جدی بگیرید چرا که در حوزه های باغداری و کشاورزی این ظرفیت وجود دارد.

به گزارش شهریاریها ، علیرضا فخاری در جلسه شورای اداری شهرستان شهریار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهریار اظهار داشت: شهدای شهرستان شهریار همانند ستاره‌های درخشانی هستند که اگر امروز خداوند متعال فرصتی برای خدمت داده به خاطر آنها می‌باشد.

 

وی با اشاره به شکل‌گیری نظام‌های انسانی در جوامع مختلف افزود: امروز در شکل‌گیری نظام انسانی به حاکمیت ارزش‌های دینی رسیده‌ایم و آنچه به عنوان انقلاب اسلامی از آن یاد می‌کنیم با همه فراز و نشیب‌ها در مرحله و جایگاه دولت‌سازی هستیم وآنچه که به عنوان جمهوری اسلامی ایران انتظار داریم در مسیر تحقق است.

 

استاندار تهران شورای اداری شهرستان را شورای خادمین ملت دانست و گفت: شورای اداری می‌بایست با طرح مسائل و مشکلات و ارائه راهکارها بتواند مسیر را فراهم کنند و مشکلات شهریار باید به دست شما حل شود.

 

 

فخاری عنوان کرد: جمعیت عنصر اولیه و بسیار مهم هر شهرستانی است، باید شرایط و مسائل را برای خودمان و مردم تحلیل کنیم و از این رهگذر خدمتی فراهم کنیم که برای مردم قابل پذیرش باشد.

 

 

وی با بیان اینکه با تغییر اسم بدون تغییر محتوا و ساختار مخالف هستم، بیان کرد: امروز شهرستان شهریار با بیش از یک میلیون جمعیت مشکل آب دارد، بی‌شک بعد از استان شدن رشد افزایش جمعیت خواهیم داشت و برای رویارویی با این مساله، چقدر آمادگی وجود دارد؟ پس اگر قرار است تغییری انجام شود باید ظرفیت مربوطه را ایجاد کنیم.

 

 

استاندار تهران به موضوع روستا و لزوم توجه به مهاجرت معکوس پرداخت و گفت: توجه به روستا یک اصل مهم و حفظ بافت روستایی بسیار مهم است و در مسیر مهاجرت معکوس، اول باید روستا تثبیت شود و بعد کمک کنیم مهاجرت معکوس صورت گیرد تا مردم به روستا برگردند و به زندگی روستایی مهاجرت معکوس داشته باشند، هرچند می‌دانیم که مهاجرت معکوس بسیار سخت است و هزینه بالایی دارد ولی شدنی است.

 

 

استاندار تهران موضوع امنیت را دارای نکات مهمی دانست و خاطرنشان کرد: بحث امنیت مسائل مختلفی دارد اما برهم زدن امنیت، عامل دارد و یکی از عوامل آن خودمان هستیم چرا که در بعضی مواقع مردم از نوع پاسخ و اقدامات ما ناراضی هستند و ما موظفیم که پاسخ دهیم چرا که هیچ شأنی جز نوکری نداریم، ما باید منت‌دار مردم باشیم و تحمل شنیدن حرف مردم را داشته باشیم.

 

 

فخاری ضمن تاکید به مسئولان بر استفاده از نخبگان و صاحب‌نظران به ویژه بخش‌های دانشگاهی و جوانان تصریح کرد: پیشنهاد می کنم بندر خشک را در شهرستان شهریار جدی بگیرید چرا که در حوزه های باغداری و کشاورزی این ظرفیت وجود دارد که می توان بر روی این موضوع تمرکز کرد.