سامانه بارشی در کشور فعال خواهد شد/ وزش باد شدید در پایتخت
سامانه بارشی در کشور فعال خواهد شد/ وزش باد شدید در پایتخت

شهریاریها : بنابر اعلام اداره کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی سامانه بارشی در کشور تا روز سه‌شنبه (۶ آذر) فعال خواهد شد و شدت بارش در استان‌های واقع در جنوب و غرب کشور را شاهد خواهیم بود. بنا بر این گزارش با ادامه فعالیت سامانه بارشی طی امروز (۴ آذر) در اغلب نقاط […]

شهریاریها : بنابر اعلام اداره کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی سامانه بارشی در کشور تا روز سه‌شنبه (۶ آذر) فعال خواهد شد و شدت بارش در استان‌های واقع در جنوب و غرب کشور را شاهد خواهیم بود.

بنا بر این گزارش با ادامه فعالیت سامانه بارشی طی امروز (۴ آذر) در اغلب نقاط کشور به جز نوار شرقی، بارش باران پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش در استان‌های واقع در جنوب و غرب، جنوب دامنه‌های زاگرس مرکزی و غربی کشور خواهد بود.

فردا (۵ آذر) به‌تدریج از مقدار بارش در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و بارش شمال‌ شرق و شرق کشور را در بر خواهد گرفت همچنین پیش‌بینی می‌شود در این روز بیش‌ترین بارش در استان‌های واقع در جنوب شرق و شمال شرق کشور رخ دهد.

این سامانه بارشی روز سه شنبه (۶ آذر) در شمال‌شرق فعال است و از اواخر وقت این روز به تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد.

همچنین امروز (۴ آذر) بارش در نقاط مرتفع و سردسیر شمال غرب، غرب زاگرس مرکزی و شمالی، البرز مرکزی و غربی و طی فردا (۵ آذر) در البرز شرقی، شمال شرق و روز سه شنبه (۶ آذر) در شمال‌ شرق به شکل برف خواهد بود.

طی امروز و فردا (۴ و ۵ آذر) در جنوب‌ غرب و جنوب کشور رگبار و رعد و برق سبب آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌شود و طی سه روز آینده خلیج فارس مواج است.

بنا بر این گزارش آسمان تهران فردا (۵ آذر) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و در بعد ازظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (۶ آذر) صاف تا نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.