ساعت کار ادارات در تهران از ۸ تا ۱۳ شد
ساعت کار ادارات در تهران از ۸ تا ۱۳ شد
فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان تهران گفت: ساعت کاری ادارات دولتی و دستگاه های عمومی غیر دولتی تا اطلاع ثانوی و تغییر شرایط بیماری از ساعت ۸ تا ۱۳ است.

به گزارش شهریاریها ، علیرضا زالی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران از اظهار داشت: ساعت کاری ادارات دولتی و دستگاه‌های عمومی غیر دولتی تا اطلاع ثانوی و تغییر شرایط بیماری از ساعت ۸ تا ۱۳ است.

وی با بیان اینکه فعالیت رستوران‌هایی که توزیع غذا را در ادارات انجام می‌دهند، ممنوع است، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی که می‌توانند از ظرفیت دورکاری، بر اساس پروتکلی که خودشان تدوین می‌کنند، استفاده کنند.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان تهران ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی و ادارات می‌توانند با همکاری پزشک معتمد خود نسبت به دادن مرخصی به گروه‌های در خطر شامل افراد بالای ۶۰ سال، بانوان باردار و شیرده یا بانوانی که کودک زیر سه سال دارند یا بانوانی که همسر بیمار دارند، اقدام کنند.

زالی همچنین با تشریح مشخصات افرادی که مشمول مرخصی در ادارت می‌شوند، گفت: افرادی که دیابت پیشرفته دارند، یا دچار ضعف ایمنی بوده و یا سابقه ابتلاء به سرطان دارند یا از داروی کاهنده سطح ایمنی استفاده می‌کنند و یا مدت‌ها است، داروهای کورتنی استفاده می‌کنند یا بیماری کبدی دارند، مشمول تقلیل ساعت کاری یا مرخصی هستند.

وی گفت: جانبازان شیمیایی نیز مشمول مرخصی اجباری بدون احتساب سنوات هستند.

زالی از راه اندازی مدرسه تلویزیونی با هماهنگی صداوسیما خبر داد و گفت: مقرر شد، با هماهنگی آموزش و پرورش از ظرفیت آموزش مجازی هم استفاده شود.

وی اضافه کرد: همچنین با هماهنگی نماینده وزیر بهداشت قرار شد که از ظرفیت سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت و ۴۰۳۰ که با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ایجاد شده برای تقویت زیرساخت‌های حمایتی و آموزشی استفاده شود.