سارقان خانه‌های ویلایی از طریق دوربین شناسایی شدند
سارقان خانه‌های ویلایی از طریق دوربین شناسایی شدند

شهریاریها به نقل از پایگاه خبری پلیس، علی گلزاری گفت: در پی سرقت‌های متعدد منزل در شهریار که سارقان با استفاده از خودروهای مدل بالا اقدام به سرقت اموال منازل می‌کردند، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در تحقیقات صورت گرفته موفق به شناسایی یک […]

سارقشهریاریها به نقل از پایگاه خبری پلیس، علی گلزاری گفت: در پی سرقت‌های متعدد منزل در شهریار که سارقان با استفاده از خودروهای مدل بالا اقدام به سرقت اموال منازل می‌کردند، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در تحقیقات صورت گرفته موفق به شناسایی یک دستگاه خودروی سارقان شدند و از طریق جایگاه سوختی که اقدام به سوختگیری کرده بود، فیلم دوربین‌های مداربسته اخذ و مورد بازبینی قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی غرب استان تهران بیان داشت: از طریق پلیس راهور جرایم رانندگی خودرو استعلام و آدرس راننده را اخذ، سپس به صورت نامحسوس محل‌های تردد متهمان را زیر نظر گرفته که راننده خودرو به محض رویت مأموران سریعاً خودرو را در محل رها و اقدام به فرار کرد.

گلزاری ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی پس از تعقیب و گریز یک ساعته سارق به نام “ح-ج” 22 ساله ساکن هرسین کرمانشاه را دستگیر که وی در ابتدا خود را با نام جعلی معرفی کرد اما پس از استعلام لازم مشخص شد وی از سارقان سابقه‌دار بوده که با تشکیل باندی 5 نفره اقدام به سرقت می‌کردند.

به گفته وی، سارقان چندین مخفیگاه در نصیرآباد و خادم‌آباد شهریار اجاره و با خودروهای مدل بالا از جمله زانتیا، ماکسیما، آزرا اقدام به سرقت از منازل ویلایی در غرب استان تهران کرده و اموال مسروقه را سریعاً به شهرستان‌های کوهدشت و هرسین انتقال می‌دادند.

وی تصریح کرد: سارقان در بازجویی‌های پلیس به 30 فقره سرقت منزل اعتراف و اموال مسروقه زیادی از جمله طلاجات، ال ای دی، دی وی دی ، دوربین عکاسی، تپلت، سینمای خانواده، ضبط خودرو و گوشی تلفن همراه کشف و در ضمن اموالی شامل انواع کلید، شاه کلید و … از متهمان کشف شد.

گلزاری عنوان داشت: سارقان منازل ویلاهایی که نمای شیکی داشتند را انتخاب و در صورت اطمینان از عدم حضور صاحبخانه سریعاً اقدام به تخریب قفل درب نموده و پس از ورود، گاوصندوق و سایر کمدها و جاهایی را که احتمال وجود طلا و جواهرات متصور بود، تخریب و سرقت می‌کردند.

جانشین فرماندهی غرب استان تهران افزود: سارقان معمولاً در هر مرحله از یک خودروی مدل بالا با پلاک دستکاری شده، استفاده و اموال مسروقه را در هر مرحله به یک پاتوق انتقال و در مرحله بعد خودرو مجدداً تعویض و پاتوق را نیز تغییر می‌دادند.