ساختار اداری شهریار جوابگوی جمعیت میلیونی مردم نیست
ساختار اداری شهریار جوابگوی جمعیت میلیونی مردم نیست
شهریاریها - نماینده مردم شهریار در مجلس با بیان اینکه ساختار اداری موجود در شهرستان جوابگوی جمعیت میلیونی مردم نیست، گفت: معتقدم تخصیص سرانه به شهرستان شهریار دو مشکل زیربنایی دارد؛ نخست ـآنکه تخصیص های اولیه براساس جمعیتش نبوده و تخصیص هایی که اکنون انجام می شود متناسب با نرخ رشد جمعیت فعلی نیست.

به گزارش شهریاریها ، در جلسه شورای اداری شهریار که با حضور استاندار تهران برگزار شد، گفت: لزوم توجه به ارتقای اداری شهرستان یکی از مهم ترین نکات است؛  ساختار اداری موجود در شهرستان جوابگوی جمعیت میلیونی مردم نیست با عنایت خاصی که رئیس جمهور داشتند و با زحماتی که آقای منصوری استاندار قبلی تهران انجام دادند، بحث ارتقا به فرمانداری ویژه به صورت ناقص اجرا شد، ما از حضرتعالی می خواهیم که این موضوع به صورت کامل اجرا شود.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجدیدنظر در ساختار اداری استان تهران و قول رئیس جمهور، افزود: می خواهیم که تشکیل استان تهران غربی و تهران شرقی با پیگیری های مجدانه شما در وزارت کشور سریعتر به نتیجه برسد زیرا ساختار اداری موجود جوابگوی مطالبات مردم نیست و بتوانیم با تحقق این امر می توانیم مطالبات را پاسخ دهیم.

وی تخصیص سرانه ها را از دیگر موضوعات مهم برشمرد و ادامه داد: معتقدم تخصیص سرانه به شهرستان شهریار دو مشکل زیربنایی دارد؛ نخست ـآنکه تخصیص های اولیه براساس جمعیتش نبوده و تخصیص هایی که اکنون انجام می شود متناسب با نرخ رشد جمعیت فعلی نیست نرخ رشد جمعیت ما جزو بالاترین رشدها است و این موضوع می طلبد تخصیص سرانه ها متناسب با جمعیت ما باشد که نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اگر بیمارستان امام که حدود 320 تخت دارد، به زودی به بهره برداری برسد، سرانه بهداشتی ما نصف سرانه کشوری می شود یعنی لازم است اقدامات لازم برای احداث چند بیمارستان دیگر پیگیری شود.

حق وردی بیان کرد: تخصیص سرانه ها به صورت عادلانه نبوده و ما می خواهیم سرانه‌ها با پیگیری های حضرتعالی به صورت عادلانه و متناسب با جمعیت شهرستان تخصیص پیدا کند تا بخشی از کمبودهایی که در سال های گذشته ایجاد شده، رفع شود.

وی با بیان اینکه توجه به زیرساخت های توسعه‌ای در غرب استان تهران یکی از ضرورت ها است، اضافه کرد:  درشهرستان های غرب استان تهران بنا به دلایلی شاید نسبت به شهرستان های شرقی ما 8 سال عقب هستیم ما تنها شهرستان های استان تهران هستیم که به آب سطحی دسترسی نداریم و این موضوع در کمیت و کیفیت آب بسیار اثرگذار است برخی مناطق ما به دلیل اینکه عمق چاه های افزایش پیدا کرده نیترات موجود در چاه ها برای شرب امکانپذیر نباشد، لازم است به این زیرساخت های توسعه ای در شهرستان های غرب استان تهران به ویژه در شهریار توجه شود.

ما در حوزه حمل و نقل به شدت درگیر هستیم به ترافیک هایی که در ساعت های آغاز روز از شهریار به سمت تهران است اشاره کرد و افزود: جاده های ما جزو پرترددترین جاده های کشور است در برخی موارد 500 هزار تردد ثبت می شود که این جاده ها جوابگو نیست در زیرساخت های حمل و نقل مشکل داریم به همین دلیل با عنایتی که رئیس جمهور و آقای منصوری داستند شرکت متروی غرب استان تهران را با مشارکت با شهرداری ها تشکیل دادیم.

حق‌وردی با بیان اینکه انتظار داریم با مدیریت حضرتعالی مشکلات حوزه حمل و نقل و موضوع مترو به سرانجام برسد، افزود: در حوزه حمل و نقل پیشنهاد 2 جاده ارتباطی جدید را داده‌ایم که شرکت عمران اقدامات مطالعاتی مربوط به آن را آغاز کرده است تا بخشی از مشکلات ترافیکی حل شود.

این نماینده مردم با بیان اینکه موضوع یک آزادراه تحت عنوان اتصال غدیر به آزادگان را با وزارت راه و شهرسازی پیش می‌بریم، ادامه داد: لازمه تحقق این موضوع همکاری جنابعالی و استانداری تهران است. این موضوع نیاز مردم است زیرا جاده‌های موجود جوابگو نیست.

وی کمبود آب و نیاز به پساب تصفیه‌خانه فیروزبهرام را از دیگر موضوعات مهم ارزیابی کرد و گفت: اخیراً نامه‌ای از مسئولان مربوطه درباره فرونشست زمین در شهرهای غرب استان تهران دریافت کردم که به دلیل برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی این موضوع ایجاد شده است.  فرونشست زمین بسیار جدی است و ما باید با تقویت سفره‌های زیرزمینی اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهیم.

حق‌وردی با اشاره به اینکه تمام شهرها و روستاها مشکل آب دارند، ادامه داد: باید برنامه‌ریزی مناسب برای رفع این مشکل انجام شود. البته روز گذشته در سازمان برنامه و بودجه توانستیم مجوز ماده 23 برای انتقال آب از تهران به شهریار، ملارد و صفادشت را بگیریم اما به این نکته توجه کنیم که اکنون حدود 60 میلیون مترمکعب کمبود آب داریم که با تحقق موضوع مذکور 30 میلیون مترمکعب آن تأمین می‌شود، البته این پروژه حدود 3 سال به طول می‌انجامد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه برق، بیان کرد: انتظار داریم که توجه ویژه‌ای به تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور شود، مصوبات خوبی داشتیم که بخش اول از آن انجام شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شناسنامه ما در شهرستان شهریار به باغات ما است، 10 هزار هکتار باغ داریم که یک سوم باغات استان تهران در شهرستان شهریار است اما اگر به موقع به داد باغداری و کشاورزی نرسیم، شاید تا چند سال آینده اثری از این باغات باقی نماند.

وی تصریح کرد: بحث من با آ قای مرادی رئیس اداره جهاد که در جلسه حضور دارند و یا حتی مدیران بالادست ایشان نیست، در زمینه باغات و کمک به کشاورز خوب عمل نکردیم، شاید کشاورزان و باغداران ما از اداره خود گریزان هستند زیرا ما نمی‌توانیم به آنها کمکی کنیم، قانون حفظ اراضی زراعی و باغات علیرغم نقص‌هایی که دارد ظرفیت‌هایی را برای کمک به کشاورز و باغدار پیش‌بینی کرده است اما دریغ از یک مورد اجرای آن.

حق وردی افزود: در اصل مصوبه، مالک یا متصرف قانونی آمده است اما در آیین‌نامه هیأت دولت آمده است، فردی که  6 دانگ سند داشته است. این در حالی است که به زعم وزیر جهاد کشاورزی فقط دو درصد اراضی ما دارای سند است یعنی این قانون فقط برای دو درصد از زمین های کشاورزی نوشته شده و 98 درصد باقی مانده که مشکلات بسیاری دارند، مشمول نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه مهمترین خواسته کشاورز و باغدار ما امنیت است، تصریح کرد: سرقت وسایل و تجهیزات که سهل است، درختان را می‌بُرند و می‌برند و ما نتوانستیم به آنها اجازه دهیم که یک دیوار بکشند. اگر اکنون کشاورز زمین خود را به فروش رساند و در بانک سپرده کند، زندگی خود و آیندگان خود را تأمین می‌کند اما به دلیل علاقه به این حوزه این اقدام را انجام نمی‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس افزود: ما هیچ کمکی به کشاورز و باغدار نمی‌کنیم بنابراین این موضوع به عنایت ویژه حضرتعالی نیاز دارد.

حق وردی با اشاره به موضوعات مربوط به شهرداری ها، شورای شهر و دهیاری‌ها گفت: یکی از ظرفیت‌های توسعه‌ای غرب استان تهران شهرداری‌های ما است، در جلسه‌ای که اخیراً با حضور سردار رادان در مجلس برگزار شد اشاره کردم شهرداری شهریار دو کلانتری ساخته است، در واقع هم زمین آن را تأمین کرده و هم خود شهرداری آن را ساخته است. تمامی نمایندگان از این موضوع تعجب کردند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها و شوراهای ما نقش حمایتی و توسعه‌ای دارند، افزود: باید مبارزه با فساد صورت گیرد، از افرادی که با فساد مبارزه می‌کنند، تشکر می‌کنم اما باید توجه کرد که این موضوع محدود به شهرداری‌ها و شوراهای شهر نیست، در سایر ادارات نیز باید انجام شود. باید نگاه ما به شهرداری‌ها فقط سلبی نباشد، ایجابی نیز باشد و به آنها کمک نیز بکنیم. انتظار می‌رود جاهایی که شهرداری‌ها و شورای شهر به کمک نیاز دارند به آنها کمک کنیم./