زمین کارخانه بازیافت پسماندهای عمرانی کرج تحویل شد
زمین کارخانه بازیافت پسماندهای عمرانی کرج تحویل شد

شهریاریها به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج، مجتبی اسکندری افزود: با وجود پیگیری‌های سازمان مدیریت پسماند در خصوص احداث کارخانه بازیافت پسماندهای عمرانی و ساختمانی، تحقق این مهم بی‌نتیجه مانده بود که پس از ۹ ماه تلاش و همت مجدانه از سوی این سازمان، قرارداد تحویل زمین کارخانه مذکور منعقد و مقرر شد کلنگ […]

۱۳۹۴۰۶۱۳۰۰۰۰۲۳_PhotoAشهریاریها به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج، مجتبی اسکندری افزود: با وجود پیگیری‌های سازمان مدیریت پسماند در خصوص احداث کارخانه بازیافت پسماندهای عمرانی و ساختمانی، تحقق این مهم بی‌نتیجه مانده بود که پس از ۹ ماه تلاش و همت مجدانه از سوی این سازمان، قرارداد تحویل زمین کارخانه مذکور منعقد و مقرر شد کلنگ احداث این کارخانه در آینده‌ای نزدیک به زمین بخورد.

وی با اشاره به اینکه مجوز احداث کارخانه بازیافت پسماندهای عمرانی و ساختمانی حدود ۹ ماه قبل صادر شده بود و تنها سه ماه تا پایان مهلت قانونی جواز باقی مانده بود، گفت: این ضرورت احساس شد تا با تشکیل کارگروهی از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج این موضوع پیگیری شود که این جلسه نتیجه مطلوبی را به همراه داشت.

این مسئول در تشریح موضوعات مطرح شده در کارگروه اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد، ۵ هکتار زمین طی مدت زمان ۱۰ روز توسط اداره راه و شهرسازی به شهرداری جهت آغاز احداث کارخانه مذکور تحویل شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، اهتمام مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای اسلامی شهر را در راستای اقدامات علمی و نزدیک شدن به استانداردهای بین‌المللی در حوزه مدیریت پسماندها یادآور شد و اظهار امیدواری کرد: با تلاش بی شائبه این مجموعه به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود به مزیت‌های احداث کارخانه بازیافت پسماندهای عمرانی و ساختمانی و اهمیت آن اشاره و بیان کرد: مدیریت پسماندهای ساختمانی از دغدغه‌های اصلی هر شهر به شمار می‌رود و بازیافت این زباله‌ها علاوه بر جلوگیری از آسیب زدن به محیط زیست موجب کاهش هزینه‌ها نیز می‌شود.

وی استفاده مجدد از پسماندهای عمرانی و ساختمانی و ورود آنها را به چرخه بازیافت را مهم ارزیابی کرد و گفت: استفاده مجدد از این پسماندها در تحقق اقتصاد مقاومتی کشور بسیار تاثیرگذار و مطلوب است.

اسکندری در پایان سخنان خود به اشتغالزایی به عنوان دیگر مزیت احداث کارخانه نام برده شده اشاره کرد و افزود: اجرای برنامه‌های مدیریتی به منظور ارائه طرح‌های خدمات رسان به شهروندان انجام می‌شود و تحقق این مهم در احداث کارخانه بازیافت پسماندهای عمرانی دور از انتظار نیست.