زمین لرزه پرندک گسلی را در استان تهران فعال نمی کند
زمین لرزه پرندک گسلی را در استان تهران فعال نمی کند
تهران- مدیرکل مدیریت بحران استاندار تهران با اشاره به اینکه زمین لرزه و پس لرزه های پرندک به حدی نیست که نگران کننده باشد گفت: زمین لرزه پرندک گسلی را در استان تهران فعال نمی کند.

به گزارش شهریاریها ،منصور درجاتی عصر پنج شنبه در خصوص زمین لرزه‌ای که بامداد امروز در پرندک رخ داد و لرزش آن نیز در قسمت‌هایی از استان تهران احساس شده بود اظهار داشت: با توجه به وقوع زمین لرزه‌ای که به بزرگی ۳.۴ ریشتر در پرندک استان مرکزی در ساعت ۲ و ۴۶ دقیقه و ۲۹ ثانیه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ رخ داد و پس لرزه ۲.۹ ریشتری ساعت ۲ و ۵۵ دقیقه یعنی ۱۱ دقیقه بعد در همان نقطه به وقوع پیوست لازم است در این خصوص توضیحاتی برای شهروندان ارائه شود.

درجاتی افزود: این لرزه‌ها به حدی نیست که برای آن نقطه نگران کننده باشد و یا گسلی را در نقاط دیگر مثل استان تهران فعال کند.

مدیرکل مدیریت بحران استاندار تهران بیان داشت: اگر پس لرزه ادامه دار شوند می‌توانند زمین لرزه بزرگ‌تری را دامن بزنند و مخاطراتی را به وجود بیاورند.

وی عنوان داشت: در حال حاضر این مقدار لرزه نه برای پرندک و نه برای مناطقی از استان تهران مثل رباط کریم و شهرها و روستاهای اطراف آن که زمین لرزه را احساس کرده اند مخاطراتی را نخواهد داشت.