فیلم سینمایی «ریست» به کارگردانی محمدرضا لطفی به بخش مسابقه جشنواره آپوریای کره جنوبی راه یافت. به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «تعارض» به کارگردانی محمدرضا لطفی و تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده که با نام «ریست» راهی جشنواره‌های خارجی شده است، در ادامه حضور بین‌المللی خود به بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های روستایی آپوریا در کشور […]

فیلم سینمایی «ریست» به کارگردانی محمدرضا لطفی به بخش مسابقه جشنواره آپوریای کره جنوبی راه یافت.

به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «تعارض» به کارگردانی محمدرضا لطفی و تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده که با نام «ریست» راهی جشنواره‌های خارجی شده است، در ادامه حضور بین‌المللی خود به بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های روستایی آپوریا در کشور کره جنوبی راه پیدا کرد.

جشنواره آپوریای کره جنوبی که بیست و یکمین دوره خود را برگزار می‌کند، با هدف حمایت از فیلم‌سازان و کشف استعدادهای برتر تشکیل شده تا ایده‌های فیلمسازان به دید مخاطبان ملی و بین‌المللی برسد. این رویداد که در روستایی کوچک در کره جنوبی برگزار می‌شود، در ابتدا به ابتکار اهالی این روستا تشکیل شده و از قدیمی ترین جشنواره‌های روستایی در جهان محسوب می شود.

‌«ریست» که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت، پیش از این به بخش اصلی و مسابقه چهارمین جشنواره (Festival del Cinema di Castel Volturno) ایتالیا راه پیدا کرده بود.

‌رضا بهبودی، سودابه بیضایی، محمد صدیقی مهر، حامد رحیمی نصر، پریسا محمدی و رقیه افشین پور بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

‌پخش جهانی این فیلم توسط محمد بخشی انجام می‌شود.

بیست و یکمین دوره این رویداد سینمایی از ۲۴ آذر تا ۲۵ دی ماه (۱۵ دسامبر ۲۰۲۱ تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲) به مدت یک ماه برگزار می‌کند و فیلم کوتاه «آبا» به نویسندگی و کارگردانی مهدی برزکی و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران و مهدی برزُکی نیز در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

‌منبع: ایسنا