رکود کسب و کار عکاسان با گسترش فعالیتهای فاقد مجوز در فضای مجازی
رکود کسب و کار عکاسان با گسترش فعالیتهای فاقد مجوز در فضای مجازی
رئیس اتحادیه عکاسان و چاپخانه داران شهرستان شهریار با اشاره به رشد قارچ گونه آتلیه های سیار فاقد مجوز که مدتی است در تالارهای عروسی فعالیت می کنند

به گزارش شهریاریها ، رئیس اتحادیه عکاسان و چاپخانه داران شهرستان شهریار با اشاره به رشد قارچ گونه آتلیه های سیار فاقد مجوز که مدتی است در تالارهای عروسی فعالیت می کنند، گفت: با گسترش فعالیتهای عکاسان فاقد مجوز در فضای مجازی، مجوز عکاسان حرفه ای و صاحب کسب و کار دچار رکود شده است.

عیسی وحدت جوان اظهار داشت: در حال حاضر با وجود ۳۵۰ واحد صنفی در ۱۱ رسته در سطح شهرستان شهریار، اما هم اکنون این اتحادیه با مشکلات جدیدی دست و پنجه نرم می کند.
وی در خصوص کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی، بر نظارت صحیح و کاربردی اصناف تاکید کرد و افزود: با پیشرفت تکنولوژی نوین در فضای مجازی، ورود عکاسان سیار و زیرزمینی در شبکه های مجازی مشکلاتی را برای فعالان این صنف ایجاد کرده، در واقع آنها با ایجاد کانالهای تبلیغاتی و مدلینگ، گوی سبقت را از عکاسی های مجوز دار ربوده اند که باید برای این مهم فکری اساسی شود.
این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه برای شبکه های مجازی قانون مشخص و مدونی تعریف نشده، افراد دارای مجوز نیز جهت جذب مشتری به شبکه های مجازی روی آوردند که این خود باعث بروز مشکلات جدیدی در این صنف شده است.
وحدت جوان با اشاره به اینکه فعالیت این شبکه ها باعث افزایش شکایات از سوی شهروندان شده، یادآور شد: محتوای بی پایه و اساس این فعالیت ها، بنیان خانواده را در تیر رس قرار داده که موجب بروز ناهنجاری در جامعه می شود.
رئیس اتحادیه عکاسان و چاپخانه داران شهرستان شهریار گفت: در این راستا بخشنامه های مختلفی از سوی مراجع ذیصلاح تاکنون ارائه شده اما به دلیل عدم کنترل و نظارت میدانی اینگونه تخلفات در شهرستان هر روز در حال افزایش است.
وی اعلام کرد: در این زمینه به تمام واحدهای متخلف بصورت لسانی و در مرحله بعد ابلاغ کتبی در چند مرحله تذکرات لازم ابلاغ شده ولی متاسفانه عده ای قانون شکن با ساختار شکنی در فرهنگ جامعه و ایجاد بستر غرب گرایی بین مردم در صدد شکستن قبح جامعه برای ایجاد بی حجابی و سنت شکنی از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی هستند.
وحدت جوان اذعان داشت: یکی دیگر از معضلات این اتحادیه ایجاد آتلیه های سیار در باغ ها و تالارهای شهرستان است که متاسفانه صاحبان تالارها به درآمد خود اکتفا نکرده و با ایجاد آتلیه های سیار در تالار بدون اخذ مجوزهای لازم اقدام به فعالیت های اقتصادی کرده اند.
این مسئول اظهار داشت: صاحبان تالارهای عروسی با این اقدام باعث ضرر و رکود فعالیت عکاسان حرفه ای و دارای مجوز شده اند که در این راستا طی پیگیری های متعدد با اتاق اصناف، بخشنامه ای به تمامی تالارها ابلاغ شده که اجازه فعالیت آتلیه سیار را ندارند.
وی گفت: با این اقدام، از شهروندان تقاضا می شود که تنها از مراکز و عکاسان دارای مجوز رسمی و معتبر استفاده کنند.
رئیس اتحادیه عکاسان و چاپخانه داران شهرستان شهریار یادآور شد: با توجه به اهمیت این مهم با تدبیر فرماندار شهریار و نظارت دادستان و مسئولین قضایی، اداره نظارت بر اماکن عمومی، اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان، جهت کنترل میدانی فعالیتهای واحدهای صنفی، گشت مشترکی تشکیل شد که بر نرخ کالا، ارائه خدمات و … نظارت می کنند.
وی اعلام کرد: با توجه به اینکه قانون نظام صنفی خط قرمز ما در برقراری نظم اقتصادی است، در جهت ایجاد اعتماد بین افراد جامعه و کنترل قیمت کالا و خدمات، فعالیت این گشتها ادامه خواهد داشت و با افراد سودجویی که بخواهند از موقعیت ایجاد شده در جامعه به واسطه گرانی بنزین سو استفاده کنند برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

  • منبع خبر : خبر شهر