روستاهای شهرستان رباط کریم از اینترنت پرسرعت برخوردار می شوند
روستاهای شهرستان رباط کریم از اینترنت پرسرعت برخوردار می شوند

شهریاریها : فرماندار رباط کریم گفت با اتمام طرح توسعه شبکه فیبر نوری در روستای وهن آباد، تمامی روستاهای شهرستان رباط کریم از اینترنت پرسرعت برخوردار می شوند.  بیژن سلیمانپور با بیان اینکه وضعیت شاخص‏های مخابراتی در قبل و بعد از انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: رشد و توسعه فناوری اطلاعات […]

13587شهریاریها : فرماندار رباط کریم گفت با اتمام طرح توسعه شبکه فیبر نوری در روستای وهن آباد، تمامی روستاهای شهرستان رباط کریم از اینترنت پرسرعت برخوردار می شوند.

 بیژن سلیمانپور با بیان اینکه وضعیت شاخص‏های مخابراتی در قبل و بعد از انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: رشد و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال های پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اتفاق افتاده و در دوران طاغوت پهلوی خبری از تجهیزات و زیرساختهای ارتباطی نبود.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی، امروز امکانات مخابراتی و ارتباطی در دوردست ترین مناطق و روستاهای کشور مهیا شده و دولت در مقطع کنونی، به دنبال افزایش ضریب نفوذ اینترنت در سراسر میهن اسلامی به عنوان یکی از شاخصهای توسعه ملی است.

سلیمان پور، فیبر نوری را مهم‌ترین مولفه برای برقراری ارتباطات در شرایط سخت دانست و گفت: تنها موردی که در سخت‏ترین شرایط ارتباط را تسهیل می کند وجود فیبر نوری است.

این مسئول ادامه داد: فیبر نوری در پدافند غیرعامل کاربرد دارد و این نشان‌دهنده اهمیت فیبر نوری در حوزه ارتباطات و فناوری است.

وی ضریب نفوذ اینترنت در شهرستان رباط کریم را مطلوب ارزیابی و عنوان کرد: با اتمام طرح توسعه شبکه فیبر نوری در روستای وهن آباد به عنوان آخرین روستایی که از این خدمات بهره مند می شود، تمامی 21 روستای شهرستان از اینترنت پرسرعت برخوردار می شوند.

خیرین مدرسه ساز آموزگاران مهر و هم نوع دوستی هستند

فرماندار شهرستان رباط کریم گفت: خیرین مدرسه‌ساز آموزگاران مهر و هم نوع دوستی هستند که به ارزش علم و دانش وتعالی و رشد کرامت انسانی توجه داشته و در این مسیر به خوبی حرکت می‌کنند.

بیژن سلیمان پور در جلسه هماهنگی برای برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان رباط کریم اظهار داشت: با توجه به تحول، تغییرات و نهضتی که در حوزه علم و دانش به برکت نظام جمهوری اسلامی در راستای تقویت علم و دانایی توأم با تعهد و ایمان برداشته شده، لازم است کمک‌های بیشتری به این سمت معطوف شود و فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه کار خیرین مدرسه ساز، ماندگار بوده و ثواب دنیوی و اخروی بی پایان دارد و آثار آن در نسلهای آینده هم متجلی می‌‌شود، افزود: مشارکت خیرین مدرسه‌ساز به معنی همگانی کردن فرهنگ مشارکت در امور خیر و توسعه علم و دانش و توجه به آینده فرزندان این مرز و بوم است.

فرماندار رباط کریم ادامه داد: خیرین مدرسه ساز در جهت مهرورزی به مردم و معرفت الهی گام برمی‌دارند در حقیقت با خدای خود معامله معنوی می‌کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان رباط کریم تاکید کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در حال حاضر شرایط ویژه اقتصادی کشور تحقق اقتصاد مردمی و مقاومتی را می‌طلبد که حضور خیرین مدرسه ساز و مشارکت آن ها در احداث فضاهای آموزشی مورد نیاز کشور، یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است.

سلیمان پور رباط کریم را شهرستانی متمدن و با پیشینه تاریخی و دارای مردمی فرهنگ دوست و جوانان و دانش آموزانی مستعد و توانمند برشمرد و گفت: برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز فرصتی مغتنم برای قدردانی از ایثار و عشق کسانی است که بی هیچ چشمداشتی برای آینده بهتر ایران عزیز و فرزندان کشورمان تلاش می کنند.

وی در ادامه افزود: طی دو سال گذشته خیرین مدرسه ساز اقبال خوبی برای فعالیت در شهرستان رباط کریم نشان داده اند و در این مدت سه مدرسه به بهره برداری رسیده است و باید شرایط برای ادامه فعالیت این عزیزان فراهم شود.

مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی رباط کریم برگزار شد

مجمع عمومی موسس صندوق حمایت از توسعه کشاورزی شهرستان رباط کریم در فرهنگسرای معلم برگزار شد که در آن اعضای هئیت مدیره و بازرس صندوق انتخاب و همچنین اساسنامه این صندوق به تصویب رسید.

فرماندار شهرستان رباط کریم در سخنانی در این جلسه با بیان اهمیت و نقش کشاورزی در اقتصاد کشور گفت: کشاورزی پایه و اساس توسعه ملی و استقلال اقتصادی کشور است.

سلیمان پور افزود: صندوق حمایت از توسعه کشاورزی شهرستان رباط کریم به عنوان پنجمین صندوق استان و دوازدهمین صندوق کشور از امروز آغاز به کار می کند.

رئیس ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان رباط کریم با قدردانی از مشارکت کشاورزان و بهره برداران رباط کریمی در تشکیل این صندوق عنوان کرد: آورده اولیه کشاورزان منطقه 600 میلیون تومان بوده که دولت نیز به این میزان کمک بلاعوض کرده و صندوق توسعه کشاورزی رباط کریم با 12 میلیارد ریال سرمایه اولیه تأسیس می شود.

وی امسال را سال تحولات بسیار خوبی در کشاورزی رباط کریم عنوان کرد و گفت: در سال جاری رشد کمی و کیفی بسیاری در زمینه افزایش اراضی زیر کشت و تولید محصولات کشاورزی رباط کریم رخ دادکه بی نظیر بود.

فرماندار رباط کریم تصریح کرد: در حال پیگیری جهت انتقال آب از کانال محمدیه به سه روستای پایین دستی این کانال هستیم که با تحقق این مهم، بر میزان زمینهای زیر کشت شهرستان افزوده خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز در این جلسه اظهار داشت: تولیدات کشاورزی ایران اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون 4.5 برابر شده و هم اکنون 95درصد محصولات مورد نیاز کشاورزی کشور در داخل تولید می شود.

سید محمد موسوی افزود: صندوق حمایت از توسعه کشاورزی با هدف تسهیل در تخصیص اعتبارات بخش کشاورزی با 51 درصد سهم کشاورزان و 49 درصد سهم دولت به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه صندوق رباط کریم در مدت زمانی کوتاه و به شکل مطلوبی تشکیل شد، گفت: در ادامه فعالیت این صندوق، کشاورزان می توانند سهم خود را افزایش دهند و دولت نیز به همان میزان سهم خود را پرداخت می کند.