راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی غرب استان تهران
راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی غرب استان تهران
شهریاریها - نماینده مردم شهریار با اشاره به جلسه‌ای که با رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران داشته است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی غرب استان تهران برای اولین بار در شهرستان های استان تهران راه اندازی شد.

به گزارش شهریاریها ،در راستای پیگیری مسائل حوزه بهداشت و درمان حق وردی در جلسه‌ای در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران با دکتر پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و معاونین محترم برگزار گردید.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس یازدهم، افزود: برگزاری جلسه مذکور با توجه به دریافت مجوز راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی غرب استان تهران از وزارت بهداشت و هماهنگی لازم در خصوص نحوه پذیرش دانشجو و تشکیل کلاس های آموزشی در سال تحصیلی آینده در غرب استان تهران برگزار شد و دکتر پازوکی گزارشی از میزان پیشرفت ساختمان بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار ارائه نمود.

وی در ادامه یادآور شد: با توجه به قول مساعد رئیس جمهور و سوالی که از وزیر بهداشت داشتم و تعهد وزیر نسبت به بهره برداری از این ابرپروژه در اوایل سال ۱۴۰۲ مقرر شد که جلسات پیگیری توسط دکتر پازوکی در محل ساخت بیمارستان هر هفته برگزار شود. همچنین بودجه های لازم جهت تکمیل ساختمان محقق شده و با توجه به سرعت پیشرفت عملیات عمرانی، به زودی شاهد افتتاح این پروژه ۳۳ ساله خواهیم بود.

حق وردی نیز در خصوص پیگیری‌ها جهت خرید و تهیه تجهیزات توسط هئیت امنای ارزی، بیان داشت: پیگیری‌ها با جدیت  تمام در حال انجام است و مسئولین امر بیان داشته‌اند، تجهیزات مورد نیاز راه اندازی بیمارستان خریداری شده است و پس از تکمیل فیزیک ساختمان روند تجهیز بیمارستان انجام خواهد شد، پیگیری‌ها برای تهیه تجهیزات بیمارستان امام خمینی(ره) به گونه‌ای است که نیازهای درمانی افراد با بیماری های خاص را پاسخگو باشد تا شهروندان غرب استان تهران دیگر مجبور به مراجعه به شهر تهران برای دریافت خدمات نباشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: موضوع پر اهمیت دیگری که بیان شد؛ ساخت بیمارستان در شهرهای اندیشه و باغستان بود، با توجه به اینکه زمین‌ها جهت احداث بیمارستان از سوی سازمان عمران اندیشه، شورا و شهرداری باغستان معرفی گردیده است، نحوه تحویل گرفتن زمین توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح و مقرر گردید اقدامات لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام گیرد .

حق وردی همچنین تصریح کرد: تایید نقشه توسعه بیمارستان تامین اجتماعی ۱۲ بهمن شهر قدس و تایید نقشه احداث مرکز پلی کلینیک قلب شعبه بیمارستان شهید رجایی در اندیشه از موارد دیگری بود که پیگیری شد. با توجه به اتمام روند دریافت مجوزات لازم بزودی شاهد شروع عملیات اجرایی توسعه بیمارستان تامین اجتماعی شهرقدس و پلی کلینیک قلب اندیشه خواهیم بود.

وی افزود: در انتهای این جلسه دکتر پازوکی درخواست افزایش بودجه دانشگاه علوم پزشکی در بودجه سالیانه را مطرح کرد که توسط آقای حق وردی در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس پیگیری خواهد شد./