رئیس فدراسیون جهانی کشتی استعفا کرد
رئیس فدراسیون جهانی کشتی استعفا کرد

گروه ورزش شهریاریها : پس از آنکه ورزش کشتی در یک تصمیم تعجب برانگیز از المپیک 2020 حذف شد، رییس فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) از سمت خود کناره گیری کرد. رافائل مارتینتی از سال 2002 در همین سمت آغاز به فعالیت کرده و جانشین میلان ارچگان از یوگوسلاوی شده بود. استعفای او پس از […]

13911128000147_PhotoAگروه ورزش شهریاریها : پس از آنکه ورزش کشتی در یک تصمیم تعجب برانگیز از المپیک 2020 حذف شد، رییس فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) از سمت خود کناره گیری کرد.

رافائل مارتینتی از سال 2002 در همین سمت آغاز به فعالیت کرده و جانشین میلان ارچگان از یوگوسلاوی شده بود. استعفای او پس از آن رخ داد که وی نتوانست کشتی را به عنوان ورزش شرکت کننده در بازی‌های المپیک 2020 نگه دارد. رای به حذف کشتی روز دوشنبه از سوی کمیته بین المللی المپیک اعلام شد که این رای می‌تواند در ماه سپتامبر (شهریور) لغو شود.

مارتینتی در دوران حضور خود در فیلا، بارها از سوی کمیته بین المللی المپیک به دلیل قوانینی که در کشتی‌های آزاد و فرنگی وضع می‌شد زیر فشار قرار گرفت ولی بازهم سمت خود را حفظ کرده بود.

آخرین انتقادی که به وی وارد شد این بود که نتوانست ورزش کشتی را برابر ورزش کم طرفدار «پنچگانه نوین» از حذف شدن حفظ کند. ورزشی که اعضای آن در دنیا کمتر از یک درصد ورزش کشتی است.