رئیس جمهور ماه رمضان میهمان شهرستان های تهران می شود
رئیس جمهور ماه رمضان میهمان شهرستان های تهران می شود
تهران- استاندار تهران گفت: سفر رئیس جمهور به استان تهران در ماه مبارک رمضان رقم می‌خورد و این یک فرصت طلایی برای رفع مشکلات چند ساله استان است.

به گزارش شهریاریها ،محسن منصوری عصر سه شنبه در نخستین جلسه شورای اداری استان تهران که با حضور وحیدی وزیر کشور، عبدالمالکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، باقری کنی معاون سیاسی وزارت امور خارجه، منصوری استاندار تهران و دیگر مسئولان برگزار شد اظهار داشت: به بهترین شکل ممکن از مشکلات سال گذشته نظیر کرونا، کمبود منابع مالی و توطئه دشمنان با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، حضور پرشور مردم و تلاش مومنانه عبور کردیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته سال تغییر دولت و سال تحول بود، افزود: سال جدید متفاوت از سال گذشته است و معتقدم اگر تهران را درست اداره کنیم، مشکلات کشور رفع می‌شود.

استاندار تهران عنوان کرد: در سال جدید با دستور مقام معظم رهبری، تکلیفی بسیار سنگین داریم و هر کس باید به فراخور وظیفه ذاتی خود در تحقق شعار و فرمان سال تلاش کند.

منصوری سپس گفت: مدیران برای فرمان و شعار سال باید برنامه ریزی جامع و عملیاتی داشته باشند، در این راستا برخی دستگاه‌ها مأموریت مستقیم و برخی دیگر مأموریت غیرمستقیم در تحقق شعار سال دارند.

وی بیان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری بایستی با بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان مسائل و مشکلات تهران نظیر ترافیک تهران را مرتفع کنیم؛ حتی معتقدم تأمین امنیت با روش‌های سنتی نه اینکه غیرقابل تحقق باشد اما سخت شده و باید از ظرفیت دانش بنیان در این زمینه استفاده کرد.

استاندار تهران در ادامه خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه استان باید تا خردادماه سال جاری برنامه عملیاتی دستگاه‌های اجرایی استان را در تحقق فرمان و شعار سال جمع آوری کند و حداکثر ظرف مدت دو هفته ابلاغ شود.

منصوری اظهار داشت: به لطف خدا هم افزایی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی استان حاکم است و توقع داریم این هم افزایی در سال جاری به همدلی تبدیل شود و نباید اختلافات بین دستگاهی مانع خدمت رسانی به مردم شود و در این روند اخلال ایجاد کند.

وی ادامه داد: تعامل همدلانه و مومنانه و رفتارهای فراتر از روابط مرسوم اداری و روابط سازمانی برای خدمت رسانی به مردم نیاز داریم و البته شهادت می‌دهم که در ایام عید هیچ مدیری در استان به مسافرت نرفته چراکه تأمین امنیت و تنظیم بازار استان نیاز به کار جهادی دارد.

استاندار تهران بیان داشت: متأسفانه در بعضی از ادارات بعضاً سلامت اداری به مخاطره می‌افتد و حتی وقوع یک فقره فساد اداری هم زیاد است و مقصر اصلی بروز تخلفات شخص رئیس دستگاه می‌باشد و اگر فرضا در یک بخشداری در استان تهران تخلفی صورت بگیرد شخص استاندار مقصر است و امیدوارم در سال جاری تخلفات اداری در استان تهران به صفر و حداقل برسد.

منصوری افزود: حضور در میان مردم مطالبه جدی ما از مدیران کل استانی است و بعضاً گزارش می‌رسد که مدیرکل یک دستگاه، دو سال در شهرستانی حضور پیدا نکرده و این برای من قابل درک نیست.

وی بیان کرد: اتصال دانشگاه و بدنه علمی به دستگاه‌های اجرایی استان ضروری است و متأسفم بگویم که تاکنون دانشگاه‌ها در خدمت حل مشکلات استان تهران نبوده اند و دانشگاه‌های تهران باید پیگیر مسائل تهران باشند.

استاندار تهران تاکید کرد: در موضوعاتی که مقام معظم رهبری مستقیم ورود پیدا کردند از جمله حل مشکل ترافیک تهران باید با کمک دانشگاه مرتفع شود و به فضل خدا در اولویت جدی استانداری تهران است.

منصوری سپس گفت: دقت، سرعت و کیفیت باید در اجرای پروژه‌ها در استان تهران لحاظ شود، همچنانکه تاکید بر سرعت اجرای پروژه داریم تاکید اصلی ما بر کیفیت پروژه است و تشدید نظارت در اجرای پروژه‌ها از مطالبات جدی می‌باشد.

وی عنوان کرد: مدیران دستگاه‌ها باید با اشراف و تسلط به قانون بودجه از ظرفیت‌های مختلف به نفع استان تهران استفاده کنند و بایستی به صورت مرتب و با برنامه این موضوع مدنظر قرار گیرد.

استاندار تهران با بیان اینکه از شاخص‌های مهم ارزیابی مدیران در سال جدید تشکیل منظم و با برنامه جلسات و کمیسیون‌ها است، افزود: شایسته گزینی در انتصاب مدیران شهرستانی اولویت است، طبق قانون انتصاب مدیران شهرستانی باید با نظر فرماندار باشد و طبق قانون اگر انتخابی بدون هماهنگی با فرماندار صورت گیرد به عنوان مرجع حل اختلاف بین دستگاه‌ها قطعاً حق با فرماندار است.

منصوری ادامه داد: موضوع تعطیلی پنجشنبه‌ها در شهرستان‌ها مشکل ساز شده است و باید وحدت رویه در این خصوص صورت گیرد.

وی عنوان کرد: صرفه جویی انرژی در دستگاه‌های اجرایی ضروری است و در برخی مواقع نصاب مصرف انرژی در بخش دولتی از بخش خصوصی بیشتر است که باید اصلاح شود.

استاندار تهران عنوان کرد: سفر رئیس جمهور به استان تهران در ماه مبارک رمضان رقم می‌خورد و این یک فرصت طلایی برای استان است و باید مشکلات چند ساله استان را رفع کنیم.